Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 2075 ggr
Triasta
5/9/13, 10:39 AM

Pälsvård för CCD Puff

Hej, kommer inom kort att få hem min Puff (omplscering) och jag är helt ny inom detta område, har ju 2 dalmatiner som inte alls behöver så mycket pälsvård. Försöker så mycket som möjligt att ta reda på om pälsskötsel på puff men jag vill gärna har lite tips om pälsvård och även om olika produkter som ni som har Puff använder. 

Vad är det för schampoo, balsam och även spray ni använder? Hur gör ni innan badet, under badet och efter badet? Ska man borsta puff varje dag eller ska man kamma? Jag såg i en video på youtube att man plattar pälsen på en puff! Går det att göra så? Någon som plattar sin puff?

Tack så mycket för hjälpen.

Annons:
Asuna
5/10/13, 12:13 AM
#1

Jag använder K9 shampo och balsam men jag tror inte det spelar någon större roll vilket märke du använder har jag slut på hund shampo så använder jag mitt eget på puffen det funkar också ;) man skall inte borsta en puff med torr och smutsig päls utan enbart borsta efter badet annars sliter man på håret.

Det går att platta pälsen jag har dock enbart gjort det någon gång  inför utställning inget jag anser behövs annars.

Nu är min puff nedklippt då hon är kroniskt sjuk och därför inte kan ställas ut mer.

Om du håller ögonen öppna inom kines värden så finns det folk som har kurser i hur man sköter puff päls dom brukar vara nyttiga att gå på om man är intresserad av att hålla pälsen i utställnings form. :)

Lycka till med din nya puff. :)

Triasta
5/10/13, 6:32 AM
#2

Tack så mycket för tipsen

Upp till toppen
Annons: