Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 1804 ggr
[_annaH]
5/3/13, 9:44 AM

I solen

Ni med nakna kineser, hur gör ni i solen? När tar ni på en tunn tröja och när smörjer ni med solskydd?

Och när de har päls på kroppen hur ska man göra då? Tröja? Solskydd kanske inte är nödvändigt om de har päls? (pälsen är rätt tunn?

Annons:
[typellisch]
5/3/13, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har en nakenfis. Ska ut i skogen idag faktiskt så då blir det på med solkräm sen en tunn t-shirt över. Som på bilden..

Intehärutandär
5/3/13, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Solkräm tar man på direkt på tidiga våren, då de starka strålarna kommer, precis som med sina barn och sig själv. Och varje gång man ska ut. Även om det är molnigt så når strålarna ner och kan skada. I päls tror jag inte att det är någon idé, blir nog bara kletigt - vi har ju inte solkräm i håret (möjligen skyddande hårvatten). 

Tunn tröja har vi varje gång vi ska vara ute längre tid. En kisspaus eller lite lek i trädgården på 15 min så går han naken. 

Det är bättre att ha för mycket skydd för väder och vind, än för lite. Så kan man alltid plocka av. 

Jag har jacka, fleecetröja och stickad tröja åt honom ännu. Det blåser så hemskt vissa dagar och på kvällarna är det hemskt kyligt.

Banankaka320
5/4/13, 7:57 PM
#3

Beror på, längre promenad = solkräm. Liten promenix = Inget Häng på stranden = solkräm + påtvingad dop då oc då ;)


Upp till toppen
Annons: