Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 2326 ggr
[_annaH]
4/29/13, 11:32 PM

Mycket problem med huden?

Har den nakna varianten mycket problem med huden?

Annons:
[typellisch]
4/30/13, 8:10 AM
#1

Det varierar. Precis som för oss människor så kan nakenfisen ha toppen hud eller katastrof hud.

[_annaH]
4/30/13, 1:20 PM
#2

Okej :)

Finns det något bra man kan smörja in huden med?

[typellisch]
4/30/13, 1:28 PM
#3

#2 Aloe Vera, Fenuril, Olivolja.. funkar olika på olika individer.

HannaVastervik
4/30/13, 7:25 PM
#4

Jag har en med underbar hud och en med katastrofhud :(

Intehärutandär
4/30/13, 9:20 PM
#5

Min har fin hud. Men jag har haft bra foder och smort med olivolja efter varje bad. I nacken har han haft 2-3 finnar sen start, under håret. Använder aloe vera-planta till att läka dem snabbare. Samma två saker jag alltid använt till min son.

HannaVastervik
5/1/13, 12:12 PM
#6

Mina hundar har också bra foder ^^

Ska prova det där med aloe vera planta, har en sån hemma ^^

Annons:
[typellisch]
5/1/13, 12:22 PM
#7

Ja. Bra foder är väldigt viktigt. Och man kan tillsätta Laxolja eller Fiskolja, det stärker innifrån. Först och främst ska man börja stärka huden innifrån innan man börjar ''experimentera'' på utsidan så att säga.

Intehärutandär
5/1/13, 3:09 PM
#8

#6

Aloe Vera är fantastiskt. Det växte jag upp med, att få en dutt på små och större sår efter vilda lekar ute. :) Det bästa är att det är 100% naturligt. Inga kemikalier och parfym. 

De förökar sig snabbt med. Jag har nu 7 plantor tror jag, för jag får dela dem flera ggr/år och ge bort sticklingar. 🙂

EstherVess
5/1/13, 10:21 PM
#9

Vilken aloe Vera använder ni? Alltså vilken sort, o märke? Finns ju tusen olika! Sist jag var inne i djuraffärn vart jag rekommenderad nån som luktade tjära? Jg vet inte, kändes inte rätt.. Alla skriver att de använder aloe Vera, men inte vilken?!

HannaVastervik
5/2/13, 7:24 AM
#10

Aloe vera VÄXT pratar vi om just nu ;o)

EstherVess
5/2/13, 9:42 AM
#11

#10 jo jag förstod det men har frågat överallt då alla pratar om att de smörjer med aloe Vera gel ofta men vad för nån? Ingen som verkar kunna svara på det…

[typellisch]
5/2/13, 10:03 AM
#12

#11 En Aloe Vera Gel som har så högt innehåll av Aloe Vera som möjligt. Märke går inte jag efter utan jag går efter Aloe Vera procenten.

Roxie
5/2/13, 7:13 PM
#13

http://www.eminab.com/en/produkter/utvaertes/233-aloe-vera-gel.html

Denna är bra :)
Använder jag till mig själv. Köpt på citygross.

// Sofia

Annons:
Intehärutandär
5/2/13, 7:47 PM
#14

#9 Hälsokost-butiker säljer dryg gel som är bra (men dyr). Fråga där annars, de är kunniga. Gelen ska vara genomskinlig ev. med lite grönt i. Växten har genomskinlig saft inuti.

EstherVess
5/2/13, 9:56 PM
#15

Tack tack! :) Jag har haft dessa växter förut massor, men inte just nu tyvärr..

HannaVastervik
5/3/13, 6:50 AM
#16

Hur tar man sticklingar på den? Har en som växer o växer och folk undrar hur jag fått den så stor, har bara vattnat den! haha. =) Men vore kul att kunna ta sticklingar så det blir fler! =)

Intehärutandär
5/3/13, 9:25 AM
#17

Det är bara att ta en liten "gren" som har 1-3 ringar med blad och sticka rakt ner i jorden på en ny kruka. Jag slänger in ett par i taget i badrummet så växer de ännu bättre. De är som suckulenter, så man kan förmodligen bara ta ett blad utan stam och stoppa mer i jord med. Men mina brukar bli långa så jag kan kapa dem eller plocka hela ur krukan för det blir för många stammar som gör krukan för trång.

HannaVastervik
5/3/13, 4:41 PM
#18

Tack Snövit!!! =D

Intehärutandär
5/3/13, 4:49 PM
#19

Varsågod #18

[_annaH]
5/5/13, 12:06 PM
#20

Smörjer ni in olivolja efter bad? Vilken använder ni? Bara sån vanlig grån affären?

Annons:
Intehärutandär
5/5/13, 12:32 PM
#21

Alltid. Då blir han len som en barnrumpa. :-) Jag har en vanlig olivolja, man behöver inte den dyraste.

[typellisch]
5/5/13, 1:45 PM
#22

Jag gör som så med olivoljan:

Ibland smörjer jag in 5-10 min innan bad.
Leker med Molly under tiden så hon inte slickar bort allt.
Sköljer av.
Schamponerar in.
Sköljer av
(Ibland skrubb med socker blandat med olivolja - sköljer av)
Smörjer in med olivolja
Sköljer av.

Hon blir så len och fin så :) På vintern måste jag smörja in med Aloe Vera Gel ibland när hon är för torr!

Upp till toppen
Annons: