Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1371 ggr
[[Mellebelle]]
2013-04-18 22:11

berätta om rasen tack!

jaa, som rubriken säger.. jag vill veta så mycket som möjligt om rasen chinese crested. Är väldigt intresserad utav att skaffa den rasen.

Så vad kräver den? hur är den? osv

finns det uppfödare av den rasen i västerbotten/norrbotten? :)

tacksam för svar!🙂

Annons:
Roxie
2013-04-18 22:27
#1

// Sofia

Intehärutandär
2013-04-18 23:05
#2

Det enda som den kräver noggrannare än annan ras, som jag märkt är

Kost anpassad för hyn, då de ofta får finnar (speciellt i "tonåren" som oss), kan bli torra, känsliga magar osv. 

Och därmed bra produkter också, t ex shampo med aloe vera och en bra kräm eller olja. 

Tänderna kan man ha otur med, så tandvård är viktigt. Jag tandborstar, såväl som ger hundben och dentastix för andedräkten.

Min valp är född i september, så han och resten av de nakna i kullen blev inte rumsrena på hela vintern. Vår är 7 månader och har varit rumsren i knappt 1 månad. Han vägrade gå i snö och kallt - även om han hade både skor och vinteroverall. 

Har läst att de inte gillar att vara ensamma i regel. Två är bra, men detta är nog individuellt. Vår klarar ett par timmar ensam, även om han gråter först. 

Förutom detta, så är allt bara positivt. En glad, påhittig, relativt tyst (gruffar mer än skäller) hund - En riktig clown!

[[Mellebelle]]
2013-04-19 18:15
#3

Okej tack för svaren!:) vet ni någon uppfödare här i Västerbotten/ Norrbotten eller nånstans?:)

[Nude]
2013-04-20 20:13
#4

Här är en länk till om rasen.

http://proudpony.se/omrasen.htm

[[Mellebelle]]
2013-04-20 21:52
#5

okej tack! :)

Upp till toppen
Annons: