Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 1768 ggr
[zippo92]
2013-04-11 11:32

Storlek på valp?

Jag får hem en tikvalp i början på juni, ungefär vilken klädstorlek kan hon ha när hon är ca 9-12 veckor? Har en kompis som har en hel del hundkläder som jag kunde få ta innan hon gör sig av med dom, men frågan är ju om dom passar på den lilla…:P så UNGEFÄR hur många cm på ryggen? XS eller S?

Hoppas någon har ett hum om vad en nakentjej kan ha på sig den första tiden

Annons:
[typellisch]
2013-04-11 21:29
#1

Du ska inte ha direkt kläder på en nakenhund mitt i sommaren om det inte rör sig om regnkappa?
En nakenhunds hud behöver luftas, vara fri. Att täppa till huden med onödiga kläder kan orsaka värmeutslag m.m.

Hösten: en varmare kappa, alternativt vinteroverall de kallaste dagarna.
Vintern: vinteroverall, alternativt täckoverall över de snöigaste dagarna.
Våren: kappan som används under hösten kan användas under våren innan värmen kommer.

Köp regnkappa, enbart. Investera i vinteroverall i kanske storlek 252 i Hurttas kollektion? Allt beroende på hennes storlek, alla hundar blir olika stora. Min tjej på 5,5kg kan ha str 252 i vinteroverall.

För Molly har jag en benlös, fodrad kappa för de dagar vinteroverallen kan bli för varm. Sen en vinteroverall och en regnkappa.

Intehärutandär
2013-04-11 23:52
#2

Då vår kom så hade han XXS. Han var ca 20 cm i rygg. (Nu, 7 månader gammal så har han XS, ibland L beroende på vart plagget är från för land)

Jag säger tvärtom än typellisch; tunna kläder är perfekt på sommaren precis som för bäbisar. Som skyddar för solen, men också andas.

[typellisch]
2013-04-12 08:29
#3

#2 Jo, visst är det det. Men solkräm funkar också :) Om det är för förebyggande syfte är det bra, men att klä hunden bara för att är inte nödvändigt.

Upp till toppen
Annons: