Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 5832 ggr
verrax
4/8/13, 8:56 AM

Bilder på behårng 4-5 ?

Hej igen! Någon som har lite bilder att visa era hundar som har behåring 4-5 orakad ? Eller har tips på sidor där det finns att se

Annons:
Erika89
4/14/13, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är Sixten som jag ansåg vara en 5:a. :)

-Cissi-
4/15/13, 4:11 PM
#2

Finns en tecknad bild på hårighets graden

http://dayviews.com/olycksflikkan/512243531/

Skulle nog säga att hunden i #1 är mellan 3-4

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Asuna
4/15/13, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hittade tyvärr ingen bättre bild i den här datorn..Pippi (till vänster) är en femma hon är ett riktigt pälsmonster när hon inte rakas. (Miko till höger är en klippt puff)

Asuna
4/15/13, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

hmm hittade en till dålig bild 😉men det kanske är lättare att se på denna bild hur hårig hon faktiskt är.

Cahira
4/16/13, 4:04 AM
#5

Den 5a jag mötte var hårig överallt som en puff men hade naken mage och glesare behåring på bröstet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

HannaVastervik
4/16/13, 8:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Cesar som är en femma =)

Håller med om att bilden i #1 är en trea =)

Annons:
Erika89
4/16/13, 2:43 PM
#7

#2 Om man ska titta på den tecknade bilden så är han verkligen en 5 :P Det enda stället han inte hade päls var på snoppen och insidan av låren. Han hade fulla magen och hela benen. :P
På bilden är han inte klippt på ca 3 veckor bara :P

Erika89
4/16/13, 2:45 PM
#8

#6 Okej, men alla andra uppfödare osv jag har träffat har sagt att han är en 5 :P 

Men men, så kan det vara. ;) 
Han finns tyvärr inte med oss idag, så det spelar ingen roll.. :(

Cahira
4/16/13, 11:46 PM
#9

Beklagar. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

rivstart
4/22/13, 9:30 PM
#10

en 5a är pälsad på en kroppen förutom mage/lår/armhålor.

Ett sätt som många uppfödare ser skillnad på nakna och puffar när de föds är att se hur mkt päls valparna har i just armhålorna. De lyser med nån speciell lampa (kommer inte ihåg vad den heter).

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

verrax
5/4/13, 9:34 PM
#11

Ok tack för alla svar! Bara lite nyfiken, vad anser ni om att 4-5:orna, helt ok att ställa ut ( nerrakad/nerklippt) samt avla på?  Eller är det icke önskvärt = inte bör avlas på?)

Har nog en liten femma här hemma 🙂

Banankaka320
5/4/13, 10:36 PM
#12

Man kan också kolla på tänderna! Puffarna har grövre oc finare tänder än de nakna oftast :)


-Cissi-
5/4/13, 10:54 PM
#13

#11 Jag planerar att skaffa en 4-5 :) och kommer möjligtvis ställa ut, tycker dom får en mycket snyggare crest än dom med mindre hår :) och man klipper i regel alltid alla nakna till utställningar (är lite osäker på true hairless men dom borde nog ha lite fjun på kroppen som ska bort då oxå :P)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Tiara05]
5/5/13, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

våran första kines som blir 12 i sommar är en 5:a. Brukar låta pälsen få växa på vintern och klippa ner henne på sommaren. Tycker det är as drygt med en kines som har hårlagret 5 om man ska hålla dem nerklippta och fina eftersom det växer ut redan efter en vecka. men ska nu låta henne ha pälsen kvar för gott eftersom hon inte gillar rakapparaten och hugger efter den när man ska klippa frambenen. Här är två bilder en på när hon är nerklipp och en när hon har päls.

[Tiara05]
5/5/13, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15
sissi82
6/1/13, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Min femma som valp

sissi82
6/1/13, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Min femma 10 månader

-Cissi-
6/1/13, 9:24 PM
#18

Måste bara fråga er med en 5:a har dom haft tjock crest? är det vanligt att dom har det?. Har alltid tänkt att 5:orna har tjock crest fast det kanske inte är så?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
6/1/13, 9:40 PM
#19

De har ju "puff-päls" så ja dom har tjock fin crest =)

Annons:
HannaVastervik
6/1/13, 9:59 PM
#21

JÄTTEFIN!!! =D Så jag hoppas min "femma" ska se ut ungefär om ett år ;) Han är bara 14 månader och hans päls växer såååå sakta ^^

-Cissi-
6/1/13, 10:09 PM
#22

Han är väldigt fin din hund :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
6/2/13, 10:55 AM
#23

Tack! =) Ja snart är han superfin, älskar när han får mörkare hud på sommaren och så den ljusa cresten =)

När ska du skaffa en då? =)

-Cissi-
6/2/13, 11:11 AM
#24

Haha :P ja du, först måste jag ha jobb och bil (som jag förhoppningsvis snart får) och sen blir det väll att spara ihop 15 000

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
6/2/13, 5:01 PM
#25

Finns ju lite billigare än 15000 ;) 

Min äldsta gav jag 6 000 för och min yngsta fick jag på bibehålle avelsrätt för 5000, dock visade det sig att han hade KCS så blidde ingen avelshane av han så han är överskriven helt på mig nu, Jävligt tråkigt då han är VÄLDIGT snygg!

HannaVastervik
6/2/13, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Ska göra iordning mina och fixa en bild till dig =)

-Cissi-
6/2/13, 6:21 PM
#27

#25 Jo då :P klart att det finns tänkte mer att "standard" priset brukar vara 12000 och så kan man behöva köpa kläder, halsband/koppel, trimmer Mm samt så kan man behöva lite soppa pengar till bilen

#26 vad gulligt ^^ och så söta vovvar

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Upp till toppen
Annons: