Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1347 ggr
[typellisch]
2013-03-16 12:50

Hur aktiva är era CC?

Hur aktiva är era CC? :)

Dom säger ju att CC är väldigt aktiva och uthålliga.. Molly är ett typiskt exempel på just CC; aktiv, uthållig, känslig hy och mage, envis, livsglad, aldrig ilsken, knasig och anpassningsbar (mina egna ord mest, haha).
Molly behöver över en timmes motion i form av promenader, mycket lek och bus samt hjärngympa för att vara nöjd.
Kräver era CC mycket aktivering eller har ni fått ''turen'' (beroende på hur man ser det) att få en liten latfis? :).

Annons:
Intehärutandär
2013-03-16 13:23
#1

Min kan allt lata sig med, men han är rätt duktig på att aktivera sig själv med jämna mellanrum under dag. Han har kommit på att man kan kasta bollarna ned för trappan t ex. Eller att stå på fåtöljens armstöd och "tappa" bollen. 

Jag är inte så himla aktiv med honom just nu, som jag önskade då jag bl a har d-vitamin brist och är så himla trött. Promenader får han, för hans och min skull. Men att orka leka flera ggr/dag orkar jag inte just nu. Men vi kör tanke-lekar ett par ggr/dag och träning (t ex "vacker tass" osv). 

Vart så himla fint väder här under sportlovet, så jag kunde släppa ut honom på gården, men nu är det snö igen på gatorna - och då vill han inte gå ut frivilligt. 

Arg är han aldrig nej. :) Väldigt nyfiken (inte på hundar, men folk som sagt i annan tråd) och han ska vara med på toa, då man ser på tv, äter osv. Glad - väldigt exalterad då det kommer folk (vi får sällan besök). 

Matglad, fast just nu har han kommit in i en period då han matstrejkar lite. 

Rolig är väl ett ord för CC. Man får sig skratt varje dag för hans konstiga upptåg. :)

[typellisch]
2013-03-16 13:57
#2

#1 Härlig krabat verkar du ha, väldigt lik Molly :). Molly är inte nyfiken på andra hundar så länge dom visar intresse för henne, människor däremot är det bästa som finns. Finns INGEN hon hatar :).

Banankaka320
2013-03-22 15:34
#3

Min nakenhund är jätteaktiv trots sitt diskbrock, men kan lika gärna ligga och sova hela dagarna om vintern!


HannaVastervik
2013-03-22 22:43
#4

Mina älskar att ligga och mysa och nöjer sig gärna med en mysdag med korta promenader. Lika gärna kan de gå en mil och älska det och inte alls vilja gå in.

Helt underbar ras som nöjer sig med det lilla men blir glad över det stora liksom =)

Upp till toppen
Annons: