Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 6007 ggr
-Cissi-
3/7/13, 5:22 PM

Är det fusk?

Hejsan :) har länge planerat att köpa en nakenfis med mycket crest och vet att det generellt är lite problem med deras tänder och att dom kan få hud problem. Har även hört att puffarna ska ha mycket bättre tänder och har inte lika mycket problem med huden.

Har på grund av att det värkar vara lite svårt att få ta i en hund med 4-5 hårighet, funderat på att köpa en puff och klippa den lika dant som en naken, har dom samma pälskvalité? skulle hunden se ut som en naken eller bara en klippt puff? hur tycker ni?

Måste säga att det känns som fusk att göra på det sättet för då är det ingen naken hund utan en klippt puff

Vet att det är lite dålig aktivitet här men tänkte fråga ändå. :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[typellisch]
3/8/13, 7:34 AM
#1

Det kommer väl alltid vara hår när du rakar en puff? Det kommer aldrig vara den där blottade huden 🤔

-Cissi-
3/8/13, 10:35 AM
#2

Jo funderade på det.. och puffarnas päls är väll mer fluffig än dom nakna? så det skulle ju inte riktigt bli samma crest

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[typellisch]
3/8/13, 10:37 AM
#3

#2 Precis :P. Nakenfisarna har mer rak och tunn päls medan Puffarna har mer fluff och tjockare.. du skulle nog absolut INTE få fram nakenheten utan kanske en päls som en Jack Russel vid rakning liksom.

-Cissi-
3/8/13, 10:43 AM
#4

det är nog inte så snyggt, vill ju att den ska vara naken över kroppen. ser föresten att du har en naken? på din Avatar har du upplevt att din hund har problem med typ finnar och dåliga tänder?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[typellisch]
3/8/13, 10:46 AM
#5

#4 Dåliga tänder: nej, inte än :). De flesta har ramlat bort och vuxit ut och jag borstar hennes tänder 2 ggr/dag med vatten och en gång i veckan med hundtandkräm.

Finnar och porer: ja, tyvärr. Men inte så värsta farligt! Det är ingen stor grej alls :P. Vill man inte att porerna ska synas så köper man en mörk hund ;). Bara det inte blir infekterat så är det ingen fara :)!

-Cissi-
3/8/13, 10:54 AM
#6

Vad skönt :) hur gammal är hon? finnar och porer går ju att fixa men det kan ta länge innan det ser bra ut :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[typellisch]
3/8/13, 10:57 AM
#7

#6 7 månader :). Så hennes problemhy har dykt upp. Sedan hade hon Royal Canin förut och då grodde det fula bölder på insidan, bytte till Acana och vips dök allt upp i porer och finnar :). Den orena huden dyker äntligen upp och nu kliar hon sig för att det är finnar och utslag och inte direkt klåda liksom :). Jag väntar tills hon blir något år innan jag tar tag i porerna då hon som sagt börjar få ungdomshyn så får det vara så så länge det inte är infekterad liksom.

-Cissi-
3/8/13, 11:01 AM
#8

Ah :) då får man hoppas att dom försvinner när hon blir äldre :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[typellisch]
3/8/13, 11:06 AM
#9

#8 Det tror jag :). Annars jobbar jag med det noggrannare då helt enkelt. Känns meningslöst att arbeta med något som återkommer när hon är i den åldern liksom :).

Lurvas
3/10/13, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag hade en puff tidigare som jag klipte som naken fis - skiiit snygg, men inte naken dårå. Jag tycker att de nakna ser så tuffa ut men ville ha en puff och klippte ner henne i stället.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Lurvas
3/10/13, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En till. Hon ska nu gå och gräva ner sitt ben…..

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

[typellisch]
3/10/13, 3:09 PM
#12

#11 Ja, alltså.. det blir ju fortfarande päls när du rakar.. du kan aldrig få en puff som en nakenhund till 100% men du kan efterlikna nakenhunden så att säga :).

Lurvas
3/10/13, 3:14 PM
#13

Ja precis, om man inte använder ett operations skär då men då blir dom så stickiga. Jag tyckte att min puff var lika snygg som en nakis men utan finnar och hud problem. Sen hade hon alla tänder oxå.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Annons:
[typellisch]
3/10/13, 3:18 PM
#14

#13 Ja precis :).
Jaa… lite finnar dör varken jag eller hunden av 🙂 Så länge det inte blir infektion så är det ingen större roll för mig.. Mollys tänder har fallit av bra och vuxit ut väldigt bra tycker jag faktiskt. Det är nog individuellt det där :).

-Cissi-
3/10/13, 3:33 PM
#15

#10 #11 Väldigt söt vovve :) tror nog att det blir att försöka leta reda på en naken sen om typ 100år :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
3/16/13, 7:21 AM
#16

Men en 4:a eller 5:a är väl inte svårt att få tag på? Tycker mer att det är lite överflöd på dom? Har själv en 5:a och en 3:a här hemma..

-Cissi-
3/16/13, 11:10 AM
#17

Jag vet ärligt talat inte, när jag kollat runt på valpar till salu på olika sidor värkar det mest vara dom som är 1-3 typ men har nog sett en del 4or och 5or men det är inte särskilt ofta

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
3/16/13, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

På till salu sidor är 99% av valparna trimmade, så om du inte har mailat annonsören och frågat så vet du ju inte ;o)

Här är mina i vårsolen idag ;p

-Cissi-
3/16/13, 7:17 PM
#19

Jo det är ju sant men har sett lite på hur tjockt håret är men det kanske är lite fel sätt att göra det på :p men det blir iaf att mejla sen när det är läge för en hund :)

Söta vovsingar :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
3/17/13, 6:56 AM
#20

Ja det gör du helt rätt i =)

Annons:
[Forest]
3/20/13, 5:13 PM
#21

fusk o fusk står väl nakenhetsgraden i papprerna på hunden/valpen. Ska man sen hålla på med ställa ut så ska puffarna vara pälsade, nakenhundar med högre hårighetsgrad vet jag inte hur de går för på utställning men det kan säkert andra svara på :)

-Cissi-
3/20/13, 5:18 PM
#22

#21 Jo har ju funderat lite på utställning och då funkar det ju inte riktigt med en klippt puff :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Forest]
3/20/13, 5:21 PM
#23

22 ne det gör inte det eftersom med puff är just pälsen en stor del  på en utställning ;)

-Cissi-
3/20/13, 5:57 PM
#24

Precis :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

HannaVastervik
3/22/13, 10:41 PM
#25

Står inte nakenhetsgrad i papprena, står naken eller puff. Puffar ska ställas fullpälsade och nakna ställs trimmade. Gäller även högre hårighetsgrader på de nakna.

Upp till toppen
Annons: