Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 4703 ggr
[typellisch]
3/2/13, 10:20 PM

Varför valde ni CC?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför valde ni just Chinese Crested? :) Har ni den Hairless eller Puff, varför valde ni den hund ni har nu?

Jag valde Hairless pga att jag är allergisk och ville inte chansa att skaffa t.ex en pudel ifall jag inte skulle tåla den.
Jag ångrar inte mitt val för Molly är mitt allt, i stort sett. En himla fin hund och en himla fin ras jag kommer hålla mig till! 🙂

Annons:
Intehärutandär
3/3/13, 1:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag valde egentligen inte min CC i samma mening som andra. 

Utan jag & min son skulle ta över en annan hund, men ägaren har krånglat med överlämning i 2½ år nu, så jag började tröttna och tittade efter andra hundar. Min son mådde väldigt dåligt och jag såg att en hund skulle hjälpa väldigt mkt - för mig och honom. Och NU. Inte om ytterligare 2½ år. 

En kusin hade fått en kull nyss, som jag inte tänkte mer på. Men så la jag ut en förfrågan över facebook och fick då veta att han hade en över på en gång för överlämning. Och det var våran Spike. 😃

Ångrar mig inte ett dugg. Har haft hund förut som jag älskade (såklart), men Spike har verkligen sin egen personlighet och sina roliga upptåg.

[typellisch]
3/3/13, 9:04 AM
#2

#1 Vilken charmig pojk du har 💋

Måste hålla med dig om att Kineserna är väldigt personliga och annorlunda än andra :). Molly blir sur på oss när hon inte får av vår mat om vi äter vid middagsbordet.. så hittar hon på hyss så jag får avbryta min måltid och hon liksom ''pratar'' med oss. Men äter jag i sängen eller i vardagsrummet så tar hon ett ben istället och gör mig sällskap.

Roliga hundar! :)

Intehärutandär
3/3/13, 1:01 PM
#3

# 2 Tack. 😃

Hihi, Spike når näääästan upp till bordskivan nu, så han skulle kunna lägga huvudet över kanten och tigga lite ofint. Men istället står han på bakbenen, så man ser öronen och nosen sticka upp. Han blir inte sur, men om min son glömmer att dra in stolen för att hämta vatten t ex, så är Spike snabbt där för en tugga. Han har blivit en riktig tjuv. 😛

Den som slickar på det, äger det? haha.

De är verkligen roliga! Han gör så mycket knas varje dag, som man får sig ett gott skratt. Han har ett "sol-fönster" där han ligger och solar sig om dagarna - där kan man också skälla på folk som går förbi. Förut blev han helt galen på alla som gick förbi (inkräktare!). Men nu tror jag nog att han lärt sig - så nu ligger han och skäller dovt eller bara "uffar".  🙂

[typellisch]
3/3/13, 1:04 PM
#4

#2 aaaw :D söt hund du verkar ha!

Intehärutandär
3/5/13, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är han idag, tiggandes då min son dragit in sin stol för mer vatten. Han ser så oskyldig ut så. 😉

[typellisch]
3/5/13, 9:54 AM
#6

#6 Åh, Molly tigger också otroligt mycket, haha. Ibland om hon känner att allt är så himla orättvist så sitter hon och grumlar mot oss :D. Skäller gör hon sällan utan hon grumlar, så svårt att förklara hur det låter :P. Hahah

Annons:
Intehärutandär
3/5/13, 8:39 PM
#7

# 6 Vår skäller inte så mycket heller. Han mest "uffar" som vi säger. för det låter "uff uff". hehe. Lite mutter liksom.

Visper
3/5/13, 11:26 PM
#8

#7 Uffas här också. :-)

[typellisch]
3/6/13, 7:46 AM
#9

#7 Och här med :D. Exakt det menar jag med grumla!

Kineserna alltså <3.

Iceland
3/21/13, 3:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

I flera år så tjatade jag på mina föräldrar om att jag ville ha en hund. Sen när jag gick i sjuan och kom hem ifrån skolan en dag så berättade mamma att hon hittat en hund vi skulle köpa. Först när hon sa att det var en CC så blev jag lite tveksam. De har ju ingen päls? 

Men när vi åkte och hälsade på valpen så föll jag som en sten! Han var ju det sötaste jag någonsin sätt! Han låg på nakenhetsgraden 5 och var otroligt stor. Han vägde runt 10 kg, utan att vara tjock :P 

När han var 2 år gammal så skaffade vi en puff tik. Hon var tänkt till att bli en utställningshund. Men så blev det inte. Denna tös ÄLSKAR att skita ner sig, men samtidigt så hatar hon allt vad pälsvård är. Så nu hålls hon nerrakad.

Hon är en sådan otroligt bestämd tös. Men hon har blivit min bästa vän, hon följer mig överallt och ska alltid vara nära. :D 

Tyvärr så var vi tvugna att avliva naken hanen när han var tre år. Det värsta jag någonsin varit med om! 

Men våran puff är idag 4 år gammal och hon är verkligen mitt allt! :D❤️

http://isabellarun.weebly.com/

[typellisch]
3/21/13, 3:42 PM
#11

#10 ❤️

Asuna
3/22/13, 3:40 PM
#12

När det var dags att köpa en till hund så ville jag ha en mindre hund som var lätt at ta med överallt men ändå orkade hänga med mej och Sara min äldre hund, Jag såg kineserna på en utställning och föll pladask för puffarna tyckte dom var så vackra och när man pratade med ägarna så sa alla att det är en stor hund i litet format, Så då köpte jag Miko min puff tjej..två veckor senare köpte min mamma en puff av samma kennel vilket inte riktigt var planerat men hon följde med när jag hämtade Miko och blev förtjust i Maya som var från en annan kull, sen när min mammas äldre hund gick bort så köpte hon nakenfisen Pippi. Tyvärr så kommer inte Pippi och Maya överens specielt bra så Pippi följer oftast med mej hem i stället ( Min mamma är mina hundars dagmatte/nattmatte) jag gissar på att dom inte kommer överens för att Maya är en hund med väldigt låg energi grad medans Pippi som mina hundar har en hög energi grad så hon passar in i min grupp ;).

Upp till toppen
Annons: