Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 5073 ggr
verrax
2/23/13, 12:13 AM

Tänder puff/naken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej 

Skulle vara intressant att höra vad ni tror, är detta tänder hos en puff eller naken, Chinese crested? Är en unghund.

Annons:
Visper
2/23/13, 6:05 PM
#1

Ser ut som det är dubbla huggtänder!

verrax
2/24/13, 10:46 PM
#2

Hmm, inget jag reflekterat över eller som veterinären sagt ngt om …

vad tros om tänderna annars då ? Lite osäker på hunden är rätt reg. nämligen.

Aprilisaname
2/25/13, 1:26 AM
#3

Både puffen och den nakna kan ha grova tänder. Det som mest skiljer dem åt är anlaget för naket eller inte, även om den är riktigt hårig så kan den fortfarande klassas som "naken". Det finns provet man kan göra hos veterinären för att riktigt få veta om det är en naken eller en puff :)

[Zipzee]
2/25/13, 8:16 PM
#4

Grova tänder kan båda absolut ha, det som oftast brukar skilja mellan puff och naken är själva böjen på canistanden. Puffar har en mer bakåtböjd canistand som bilden visar medan nakna oftast har en rakare canistand. 

Så jag är rätt säker på att det där är en puff :)

[Zipzee]
2/25/13, 8:17 PM
#5

Min nakna saknar några tänder men de han har är grova och av mycket bra kvalitet.

verrax
2/26/13, 10:58 AM
#6

Ok tack för svar! Då kanske det är en dålig hårad puff jag har helt enkelt .. Fast söt är hon iaf 😉

 Fast lär inte vara ngn ide att ställa ut va? ( hon har stamtavla) Hon är ganska långhårig men tunn päls samt naken på magen, dock inte vuxen än så kanske kommer mer päls.

Annons:
[Zipzee]
2/27/13, 3:35 PM
#7

#6 Vänta till efter ett års ålder. Pälsen kommer vara helt fruktansvärd då men förhoppningsvis tar det sig när vuxenpälsen kikar fram :)

Aprilisaname
3/2/13, 9:15 PM
#8

5# stämmer det? Har hört det förut men har träffat på nakna samt har en som har en sådan tand som på bilden. :o

Tallullah
3/11/13, 10:08 PM
#9

Detta tror jag är en naken…puffen har inte sådana hørntenner…Dom har ett mera normalt hundbett.

[Zipzee]
3/16/13, 6:14 PM
#10

#8 Nakna kan också ha visst bakåtböjda canis men jämför man med en pufftand ser man oftast skillnad :)

Upp till toppen
Annons: