Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 3625 ggr
Intehärutandär
2/18/13, 11:05 PM

När blir en Kines vuxen?

Jag mätte och vägde min skrutt för ett par dagar sedan - och han är vuxen i mått/vikt. Men bara 5 månader. 

4.7 kg och 32 cm i mank är han. 

Har han växt klart nu, så när som på huvudet kanske?  😃

Annons:
fredrikh
2/18/13, 11:06 PM
#1

Detta inlägg är så mycket roligare om man tänker att det är en mänsklig kines du pratar om.. hahaha

Intehärutandär
2/18/13, 11:08 PM
#2

# 1. Ja, det var en liten en isf. 🙂

 Ingen sumobrottare.

[eeklund]
2/19/13, 9:18 AM
#3

Jag har hört att när dom är cirka 8 månader så är dom rätt fullvuxna till kroppens utveckling typ :).

Molly är snart 7 månader och har vägt cirka 5,4kg och varit cirka 30cm i mankhöjd sen hon var 6 månader kanske så jag tror inte hon kommer växa mer nu :). Så i början av mars tänker jag börja gå längre promenader med henne, då tror jag det inte skadar liksom :).

Men räkna med 7-8 månader!

Intehärutandär
2/19/13, 4:59 PM
#4

# 3

Aha, då får jag hålla mig ett tag till då. 😛 Tycker att han är perfekt nu. Lagomt stor och extra gullig. 😉

Promenader kan aldrig skada. Här är det lite varmare nu, så det börjar bli intressant för honom - äntligen!

[eeklund]
2/19/13, 5:03 PM
#5

#4 Här är det rusk och snö :(. Längtar till varmare klimat så Molly inte fryser!

Intehärutandär
2/19/13, 5:07 PM
#6

# 5

Här är 5 dm med snö och bitvis isbana. Men som sagt ganska varmt ändå. Han har för bara några veckor börjat intressera sig för andras kiss. Så nu går vi och sniffar överallt och hoppas att han ska fatta att han också ska lämna sitt landmärke. ;) 

Längtar också till våren, ska bli intressant att se hur allt blir då. Ska hängna in gården då med, så han kan vara lite mer ute på egen bevåg.

Annons:
[eeklund]
2/19/13, 5:36 PM
#7

#6 Ja, det är mycket snö här med men har varit blåsigt idag.. ska ta långa promenader på våren :). Ska bli så härligt!

kruger
2/19/13, 6:30 PM
#8

OJ!!! har också vägt o mätt vår lille plutt ,verkar som han inte är ensam om o vara liten .

Vår lille "Råttan" är 27 cm o väger ca 4 kg.

Vi visste att han inte skulle bli så stor när vi tog honom ,han var RIKTIGT liten då…

Intehärutandär
3/8/13, 7:28 PM
#9

Vår hund ser så stor ut nu. Folk som vi möter blir överraskade då man säger att han "bara" är 6 mån.

Banankaka320
5/14/13, 10:25 PM
#10

Tror alla hundar är färdiga typ vid första löp, men sen växer benen och muskler mer till en ordentlig form typ. Så vid två år skulle jag nog säga att de är vuxna på riktigt, 3 år mentalt också ;)


HannaVastervik
5/22/13, 7:51 AM
#11

E ingen som tror att min valp på sju månader är valp heller haha =) Dom ser vuxna ut så fort! =)

Roxie
5/22/13, 9:11 AM
#12

Vår 12v puff väger nästan 4kg redan och är ca 28cm i mankhöjd.
Hon kanske blir en lite större variant då, pappan är ganska "stor".

// Sofia

Intehärutandär
5/22/13, 10:54 AM
#13

Vår är nu 8.5 månader och har inte växt mer sedan trådstart. Han har väldigt långa ben och ser riktigt graciös ut då han travar runt i gräset här hemma. :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: