Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 3958 ggr
Intehärutandär
2013-02-17 03:32

Hund som tror han är av annan art?

Min hund bor med mig och min son - och vi bor i ett område med väldigt många flyktingar från muslimska länder. Dvs det finns få hundar här. 

Vår hund skäller bara på människor, hundar bryr han sig inte alls i. Han bara tittar bort - eller tittar på dem som om de vore koko. 😛

Enda gången har reagerat är då andra hundar går förbi honom på gångväg och skäller/gruffar först. Då blir han irriterad. 

Häromdagen mötte han en katt, och då började han gnälla istället för han inte fick komma tillräcklig nära. Jag är ingen kattmänniska, avskyr katter och just denna är en som brukar kissa/bajsa på vår gård. 

Är det fler med CC som tror de är människor eller annan art än hundar? 😃

Annons:
[eeklund]
2013-02-17 17:43
#1

CCs är väldigt speciella hundar faktiskt :). Molly älskar människor, är osäker på främmande hundar och älskar katter. Hon dricker gärna vatten ur ett glad/en kopp och hon klättrar gärna i snöhögar. Ibland kan hon hoppa upp i min säng och ibland har hon ''glömt bort'' hur man gör.

Man har fått höra ofta hur speciella Kineserna är, olik alla andra raser, och jag håller med mer och mer när jag sett min egna hunds reaktion på vissa saker :). Idag var hon feg på en stubbe så jag fick sätta mig ner och säga ''fin stubbe'' och klappa på den, då kom hon och nosa.

CCs är bara unika i sig, helt enkelt :). Olika alla andra hundar helt klart!

Intehärutandär
2013-02-17 18:39
#2

Vad gulligt det låter med stubben. 🙂

Glömde skriva att vi har 3 andra hanhundar på gården. Två chihuahuor + en luddig liten sak. Men det är inga vi ser av, chihuahuorna hör vi därimot då hussarna kommer hem och släpper ut dem. Då skäller dem och vår pratar tillbaka, men de har ju inte träffats nos mot nos. 😛

Det är dem enda han "pratat" med. 

Annars är han ju sådär söt-dum. Brukar peka att han ska hämta bollen om vi ska leka. Då kollar han på fingret och slickar lite. 🤔 Spelar ingen roll vart man pekar, han kollar på fingret - inte åt det hållet. Han kan stå på pip-leksaken jag pekar på - och pipa, men ändå inte fatta.  hehe, är ju förmodligen jag som är den dumma i sammanhanget, som tar för givet att han ska följa fingret. 😂

Appropå pip-leksak, så råkade han lägga sig på en pip-boll häromkvällen och trodde att det var hans rumpa som lät - och luktade försynt där. 😂

De är sannerligen egna av sig, fast så härliga.

[eeklund]
2013-02-17 18:51
#3

#2 Hahaha :D. Molly brukar göra detsamma med fingret; nosa och slicka och förstår inte vad jag menar :). Brukar försöka peka vart godisen är men det funkar inte så bra, haha.

Åh, får Molly tag på nåt som piper och hon har den i munnen så piper hon med :D. Känns som om hon liksom är rädd att hon dödat pipleksaken.

Jaa, jag vill då inte ha någon annan ras :)!

Visper
2013-02-18 12:25
#4

Här pips det också. Verkar som om Ruffe pratar med sin leksak helt enkelt.

Intehärutandär
2013-02-18 16:01
#5

# 3 # 4

Det gör vår med, fast inte med en liten pip-leksak han har, utan bollar som piper. Har filmat honom, för det låter så roligt. Han låter riktigt arg på bollen. 🙂 Han liksom tillrättavisar bollen, låter det som.

[eeklund]
2013-02-18 16:02
#6

#5 Kineserna ❤️

Annons:
lockar
2013-02-19 18:26
#7

Mina kineser tror att dom är katter ibland. Den ena brukar ligga i katträdet.

kruger
2013-02-19 18:51
#8

Vår naken kille låter som en katt tidigt på morgonen när han ska gå ut . Har aldrig hört det förr från andra som har kineser o vår förra tik som var en pp sa aldrig ett ljud . Min man undrade vad det var för fel på honom ,hehe.

#1 Vår hoppar också upp i sängen men bara på en sida ,vägrar på den andra… men det är enbart på dagen som han hoppar upp ,tidigt på morgonen el natten så ska han bli buren upp😃

Vi är verkligen ensamma om o ha en nakenfis där vi bor , ingen gillar honom pga hans nakenhet o tycker inte dom ser ut som hundar 😕

Dessa människor vet inte vad dom går miste om här i livet!!!

[eeklund]
2013-02-19 18:55
#9

#8 Kineser är UNDERBARA hundar som är väldigt speciella och sticker ut :).

Här om dagen fick jag sitta och klappa en stubbe Molly inte tyckte om, hon hoppade hellre rakt ut i snöhögarna än gick förbi.. sen i förrgår vart hon rädd för en soptunna som vält på nåns tomt, den soptunnan hade legat ner i två dagar som vi passerade utan problem men i förrgår var den riktigt läskig!

Nej.. kineserna är fina, charmiga, stiliga och helt UNDERBARA hundar! Man får sig alltid ett gott skratt om dagen :).

Upp till toppen
Annons: