Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 15742 ggr
Visper
1/2/13, 9:19 AM

Trimning av ansikte, Powder Puff

Hej och god fortsättning alla!

Jag har en fundering på trimningen av ansiktet på min puff.

Nakenhundar verkar inte ha lång pälsväxt ovanför ögonen, tycker jag att jag har sett. Verkar praktiskt om man skulle trimma en puff på samma sätt. Jag har tofs på min vovve men tror att det skulle vara skönt för honom att slippa ha så mycket som skymmer sikten.

Vad tycker ni?

Annons:
Erika89
1/2/13, 11:18 AM
#1

På min nerklippta puff klipper jag på huvudet också, men tror att om du vill t.ex. ställa ut så bör du inte klippa ner pälsen på huvudet. :)

Visper
1/2/13, 1:31 PM
#2

#1 jag tror inte det blir någon utställning. Har funderingar på att klippa ner honom. Har du något foto?

Erika89
1/2/13, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såhär klipper jag henne, dock så klippte jag ner henne ännu mer i somras, men brukar låta det växa på vintern. :P 
Men hon brukar inte ha längre än såhär iaf. :)

sissi82
1/2/13, 4:23 PM
#4

klipper du henne med sax… skulle raka benen på min puffhane på 5 månader.. men blen så otroligt fult.. såg ut som han hade pälsmössa på ryggen… så rakade han förrutom huvud och svans.. försökte sätta på extrasaken på min trimmer för att få pälsen lite längre men då ville den inte ta ngt alls

Erika89
1/2/13, 4:49 PM
#5

Inte på kroppen, där kör jag trimmer, men på huvudet och benen så tycker hon det är så läskigt så kör bara lite grann med trimmer och sen "finputsar" med sax :)

sissi82
1/2/13, 5:29 PM
#6

min rakis var nog bara klen för större partier..hehe

Annons:
Visper
1/2/13, 7:22 PM
#7

#3 Söt är hon. Kanske ska följa ditt exempel. Den där leriga vägen på fotot har jag också ;-)

Banankaka320
1/2/13, 8:25 PM
#8

Ett tips för att jämna ut klippningen så de inte "syns" att man klippt så kan man använda effileringssax! Använder alltid det på min cocker (nakenhunden har ju typ inget hår!:D)


Teddymarsvinet
1/19/13, 3:31 PM
#9

Jag klipper ï ansiktet & på huvudet med sax, det fungerar inte riktigt med trimmer för mig. Dock så ställer jag inte ut osv, så det spelar ingen roll om pälsen på huvudet klipps ner lite grann. Puffar är ju så mysiga med all päls! :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

zzzorro
4/23/13, 2:21 PM
#10

en fundering, ja ha juh en powder puff som rakas, satt å kollade en dag på olika bilder hur folk ha rakat sin på google, såg att många hade som V från typ hakan å ner, satt å läste att de va så man skulle klippa dom mm, men hittade aldrig en förklaring till varför just ett V, e de nån av er som vet varför??

Visper
4/23/13, 5:24 PM
#11

#10 Ingen förklaring. Ska bara vara så. Jag rakar inte ett V. Kallt på vintern.

zzzorro
4/24/13, 7:55 AM
#12

Satt å kollade igen på nätet. De stå verkligen inte. Frågade många uppfödare. Ingen visste

Cahira
4/28/13, 4:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här är en bild på en puff jag var hundvakt åt en gång. :) 

Ena örat ramlade omkull av tyngden så öronen klipptes också ned efter jag passade henne, men ack så söt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: