Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 4734 ggr
sissi82
1/1/13, 10:05 PM

Kisseriet

Mina killar är ca 5 månader. Den ena piper lite då han behöver göra ngt.. Går man inte ut då KAN han kissa inne.. Bajsa verkar de båa göra . Tycker jag gått ut me dem konstant sen de var bebisar… Den andra han söger aldrig till..han kissar inne om han e nödig. Gärna på saker..täcken kuddar , etc. De sover med mig på natten och då har de blöja, den som säger till puffen väcker mig alltid och vill ut, medans nakisen ligger gärna kvar.. Nakinens blöja e ofta nerkissad…vad skulle hända annars pink i sängen varje dag…. Nej hur ska man göra. Alla säger men är de 5 månader så SKA de vara rumsrena. En annan sa till mig att jag lärde min på en vecka. Men rumsren för mig då ska de inte hålla sig och inte kissa inne alls…där är det måna som inte håller med men jag tycker inte olyckor hör till en rumsren hund

Annons:
MMEB
1/2/13, 3:20 PM
#1

Vi har också problem med kisseriet. Min familj och jag har 3 vuxna chinese crested. Ingen av dem är särskilt glada i att gå ut när det regnar/är kallt och då säger de inte till om de är nödiga. Otroligt frustrerande då man aldrig lyckas ta dem på bar gärning.

På sommaren är de helt rumsrena så de borde ju förstå att de gör fel när de kissar inne och därför går undan.

Man kanske skulle ta och gömma sig just där man vet att de brukar kissa (i vårt fall i tvättstugan) för att sedan riktigt på skarpen säga Nej när de gör sitt lilla hyss?

Men jag tänkte på det om att din nakna kissar på sig. Kan det inte vara något som en veterinär kanske skulle kolla på? Om han möjligtvis har problem med blåsan?
För det borde ju kännas lite obehagligt att kissa på sig om man har blöja och då tänker man ju att den inte borde göra om det.

Hoppas det löser sig!

Erika89
1/2/13, 4:53 PM
#2

#1 rekommenderar inte att fya hundar som kissar inne, då blir de ännu mer ängsliga och rädda och gömmer sig ännu mer och kissar.. 
Däremot lyft upp och bär ut om du tar dom på bar gärning, annars så kanske skvättskydd vore nåt?

MMEB
1/2/13, 4:56 PM
#3

#2 Det är ju sant, så har jag inte tänkt. Tur att jag inte tagit dem på bar gärning då ;D

Erika89
1/2/13, 4:59 PM
#4

Nej det är inte lätt att tänka på allt :P 
Har gjort samma sak för längesen, men sen utbildade jag min till instruktör och lärde mig nya saker :)
Du kanske kan stänga till tvättstugan? Kompostgaller är en hundägares bästa vän ;)

MMEB
1/2/13, 5:14 PM
#5

Så intressant!
Vi har testat men hellre att de kissar på klinkergolv än sängöverkast ;)
Det är två hanar också så det är en ständig maktkamp dem emellan. Som tur är kissar inte min egna nakenkille i vår lägenhet. Det är så litet så vi har koll överallt och på honom :)

Erika89
1/2/13, 5:18 PM
#6

Okej, men då är det nog markeringskiss och i mina ögon har det inget med rumsrenhet att göra. 
Det är ganska vanligt att kineskillar markeringskissar tyvärr.. Min förra hane gjorde det också, så vi testade kemisk kastrering och det blev faktiskt mycket bättre, han var 2 år då.

Förstår att ni hellre vill att de ska kissa på klinkergolv än sängen, det blir så mycket tvätt i sängen :P

Annons:
MMEB
1/2/13, 6:02 PM
#7

Ibland är det bara skvätt. Men oftast är det en stor pöl trots att de är ute ofta. Otroligt frustrerande men vi har vant oss. Haha.

sissi82
1/2/13, 6:59 PM
#8

en gång här var det tr dagar i rad.. täcket tar ju stryk av att bli tvättat konstant också.. så jag tycker blöja eller skvättskydd är bra på natten.. trots delade meningar om det

MMEB
1/2/13, 7:08 PM
#9

Jag hade också haft kisskydd om min hund legat i sängen och kissat på sig. Fast jag hade nog låtit honom ligga i egen säng istället. Jag har sådan där iglo till min hund med att täcke som är till för barnsängar i. Han älskar att ligga där och sticker man in handen känner man hur värmen är samlad där inne och han riktigt njuter. Det rekommenderar jag.
En gång har det blivit så att vår hund var ensam i mer än åtta timmar då jag åkte in till akuten. Då hade han kissat inne (såklart stackarn). Men grejen är att han hade hoppat upp i vår säng (som han inte får vara i) och kissat där. Var det i protest tror ni?

sissi82
1/2/13, 7:45 PM
#10

mina killar vill sova med mig.. ena ligger och delar på min kudde.. hehe

Asuna
1/16/13, 12:37 AM
#11

Mina kineser är hopplösa och pinkar gärna inne dom är 5 år nu och dom är fortfarande inte helt rumsrena, dom gör inget i sängen på natten men på dagtid så kissar de gärna i sängen så nu har jag ett kompost galler som grind på dagtid,

JohannaEkroth
1/16/13, 3:57 PM
#12

De verkar inte vilja gå ut era frusna hundar?

Kattlåda med sand eller pellets eller kissunderlägg, sådana från Libero. Kan det vara en ide?

http://www.libero.se/Global/14_Nordic/Nordic%20common/Images/Babycare/mats_large.png

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: