Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 2084 ggr
sissi82
1/1/13, 10:05 PM

Kisseriet

Mina killar är ca 5 månader. Den ena piper lite då han behöver göra ngt.. Går man inte ut då KAN han kissa inne.. Bajsa verkar de båa göra . Tycker jag gått ut me dem konstant sen de var bebisar… Den andra han söger aldrig till..han kissar inne om han e nödig. Gärna på saker..täcken kuddar , etc. De sover med mig på natten och då har de blöja, den som säger till puffen väcker mig alltid och vill ut, medans nakisen ligger gärna kvar.. Nakinens blöja e ofta nerkissad…vad skulle hända annars pink i sängen varje dag…. Nej hur ska man göra. Alla säger men är de 5 månader så SKA de vara rumsrena. En annan sa till mig att jag lärde min på en vecka. Men rumsren för mig då ska de inte hålla sig och inte kissa inne alls…där är det måna som inte håller med men jag tycker inte olyckor hör till en rumsren hund

Annons:
Visper
1/2/13, 1:42 AM
#1

Det tar sin tid.. Min puff är 10 månader nu och rumsren. Han är väldigt försynt med att säga till. Det har inte hjälpt att gå ut konstant eftersom konsten att knipa kommer med mognad.. Ta det lugnt. Plötsligt funkar det. Det där med blöja tycker jag verkar vara märkligt. Tänk på att alla mognar i olika takt. Små barn lär sig gå vid helt olika tidpunkter. Ingen är lik den andra. Vad gäller skit så kan det bero på vad dina hundar får för foder. Somliga foder verkar skapa fantastiska mängder skit.

Intehärutandär
1/2/13, 7:35 AM
#2

Min är fyra månader och har endast gjort sina behov ute 2-3 ggr. Men vi har också haft ½ m snö och kallt. Han visar noll intresse för att sniffa på andras kiss - han vill inte ens vara i närheten av det eller ett dike. Mitt i trottoaren ska han gå! Först nu den senaste veckan har han börjat gå. Innan "stå-vägrade" (kan ju inte sitt-vägra på sin kala rump) han. Nu går han, men det har också smält en massa sedan nyår - så det är rent. För han vill inte gå i snö, blask eller där det är ojämnt. Han är en riktig primadonna. :-)

Jag skulle hoppa över blöjorna, det är inte naturligt. Ta bort matskålarna efter 18.00 istället. Och tala om att det inte är okej att kissa i sängen. För det har vår gjort två perioder med. Först tror jag det var mest för han inte kunde kontrollera blåsan (han var liten), när det hänt ett parr ggr på senaste, så är det nog för uppmärksamhet. För jag kollat på tv eller hållt på med mobilen. Men jag har varit noga med att säga "fy" och visat att jag var arg och det inte var okej. Och så har jag gett honom uppmärksamheten sedan.

sissi82
1/2/13, 4:21 PM
#3

har väldigt bra foder med hög kötthalt.

De ska kastreras nästa vecka.så kan kolla med veterinären om de kan ta ett urinprov på honom den nakna om han kanske har UVI. jag tror att då den nakna kissar i blöjan o inte bryr sig.. o har han inte den på natten då kissar han i sängen.. de har dem ju ej på dagarna.. kan ev ta med om man skall bort och inte vill skämmas över hundkiss.. fick i förrgår byta foder, puffen reagerade och fick direkt diarre.. tyckte jag var smart och köpt på mig foder då de reat ut vissa märken.. men de som de haft till nu heter Briit och fungerat kanon, när påsen tog slut hällde jag upp eukanuba.. men som sagt puffen blev dålig i magen så ger han sånt medel mot diarre.

Erika89
1/2/13, 4:51 PM
#4

Hur snabbt bytte du foder? De brukar bli ganska dåliga i magen om man inte tar det varsamt, alltså bara ha i lite av det nya fodret och gradvis gå över till det.

Hoppas du får något bra svar hos vetten, då det inte låter riktigt bra om han bara "ligger" och kissar…

sissi82
1/2/13, 5:23 PM
#5

haft så mkt nu så blev att jag shit maten e ju slut o tog fram en annan påse..vet ju inte om han vaknar då vi andra sover o e kissnödig..puffen väcker mig ibland nattetid o vill ut fortfarande, men nakna gör ju inte det dagtid heller

Upp till toppen
Annons: