Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 2239 ggr
sissi82
10/13/12, 7:05 AM

vill inte kissa ute...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu efter 3 veckor hemma vill killen inte kissa ute.. han gör det såklart.. men som igår.. gick runt på ett ställe, en liten park vi var.. fram o tillbaka på gräsplätter.. kanske 45 min.. inge kiss.. hade innan också försökt vid lunch inge kiss.. så hade inte kissat från morgonen tills ca 13.

Väl hemma från vaccination handling osv gick jag runt med honom.. och vips han kissade.

Men normalt när vi e ute me han så bajsar han ofta.. men kissa kan han helst låta bli och sen gör han det direkt inne.. drygt att gått från vart jätteduktig o sätta sig direkt då man satt ut honom till att inte vilja.. är det normalt.. hehe skickar me en bild på en tröja jag fick hem igår.. dock skall jag byta storlek då den var i minsta laget..;)

Annons:
sissi82
10/13/12, 7:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ännu en bild då Bamse och katten bebis delar maten

Banankaka320
10/16/12, 1:30 PM
#2

Söta bilder! Det beror förmodligen på att han är osäker, eller att han dricker dåligt. Min nakenhund dricker väldigt dåligt och min cocker spaniel kissar helst bara på andras kiss


[Zipzee]
10/17/12, 6:25 PM
#3

Valpar vill gärna göra sina behov på samma ställe varje gång. Prova att begränsa området så valpen lätt kan känna av sin lukt. Om det inte går direkt, ta in honom en stund och försök om några minuter igen. Jag tror att din hund blir stressad av att gå runt i en park i 45 minuter.

Har du provat att rasta honom på olika underlag? En del hundar föredrar att kissa på platta marken medan andra vill ha höggräs. Min hund vägrar bajsa om han inte har en buske att trycka in rumpan i :)

sissi82
10/17/12, 8:42 PM
#4

ja hemma går vi på plätten utanför och runt huset.. då han inte ville kissa var han med mig på jobbet.. och sen skulle vi till vetten och ta sprutan så ville att han skulle kissa.. inte att behöva kämpa för det..hehehe

Upp till toppen
Annons: