Annons:
Etikettfoder
Läst 4457 ggr
Banankaka320
2012-09-22 20:17

Välj BARF!

Min nakenhund har i flera år haft problem med hyn, försök massa krämer och olika badmetoder. Tillochmed bastat henne (under hennes vilkor)! Hon blev torr och kliade sår, bet sina tassar. Sen nämde någon till mig att tassbitande var stress så jag sa ifrån hela tiden och klappade henne istället.

Nyligen så skaffade mamma ny mat till hennes fralla som är allergisk mot spannmål (blev smal, spyr upp mat etc.) Jag tog några rullar och provade på nakenhunden och genast efter en dag blev hennes hud len och jättefin! Och hon kliar sig inte alls längre! En dag stal hon vanlig hundmat från min pojkväns hund och då började hon redan efter en halvtimme klia sig igen. Hon blev dessutom SMAL! Och inte svullen och fet som förr :)

Så om din hund har ständiga hyproblem så testa barf! Eftersom de kan bero på spannmålsallergi!

Finns barf.ifokus.se att läsa.

Barf är rått kött, färskfoder utan spannmål eller väldigt lite spannmål. Finns olika sorter ex "Bravo" och "Nordic bas".


Annons:
Visper
2012-09-23 13:00
#1

Det är verkligen bra mat. Jag ger vom och hundemat med laks och ett mål Brit Care.

[Zipzee]
2012-09-24 18:21
#2

Jag gav Texas Vom og hundemat förut men blev tyvärr tvungen att sluta med det då han började totalvägra äta det. Har hört att det tyvärr ska vara vanligt att hundar slutar äta VoH.

Bekvämligheten tog över så istället för ett annat färskfoder blev det Taste of the wild torrfoder, helt utan spannmål och konstigheter. Ångrar mig inte en sekund, han funkar så otroligt bra på det!

Banankaka320
2012-09-25 14:15
#3

Okej konstigt att han vägrade äta maten :o Min systers hund vägrar äta annan mat än barf idag, och svälter sig nästan :s


Hildgrim
2013-11-09 02:30
#5

#4 Det du får tänka på är att den hunden antagligen dog pga okunniga ägare. Dessutom dör faktiskt hundar av torrfoder, hundgodis och annat som går att stoppa i munnen också. Det finns inget som är helt riskfritt.

Fridaaaa
2013-11-09 09:21
#6

#4 Förmodligen har han inte haft kunskaperna eller andra orsaker.
Media tar inte med allting dessutom.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mellmell
2013-11-09 15:31
#7

Jag provade att barfa mina hundar, funkade inte alls. Försiktig invänjning men magen tog totalstopp och ena blev förstoppad i 6 dagar, andra hade så hård bajs så hon skrek och blödde varje gång skiten skulle ut. Blandade med olja, fiberhusk,linfrö,ägg men inget hjälpte så det blev torrfoder igen. Jättekul för de som det funkar för! Tycker det ser trevligare ut att äta än torrfoder, men tyvärr funkar det inte på alla hundar :)

Fridaaaa
2013-11-09 15:36
#8

#7 Övervägt färskfoder? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mellmell
2013-11-09 15:42
#9

ja, jag hade barf/färskfoder, det va det som inte fungerade för mina hundar

Fridaaaa
2013-11-09 15:46
#10

#9 Barf och färskfoder är inte samma sak 🙂 Om det är så du tänker?
Testade du då att bara ha färskfoder? För finns ju olika sorter med 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mellmell
2013-11-09 15:54
#11

Ah, antagligen missförstått lite. har läst på en hel del andra ställen att färskfoder hör till barf, men har läst vidare nu och fattat att det inte stämde :P

Vi körde på färskfoder ett par månader, sen färskfoder + massa ben, rent kött, osv

Fridaaaa
2013-11-09 16:05
#12

#11 🙂 Ok, ja för kan ju ta ett tag innan de vant sig, blir ju lite omställning för dem om de är vana vid torrfoder ^^

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lilllens
2013-11-09 20:22
#13

#7 Jodå, barf funkar för alla hundar om man gör det på rätt sätt. Det fantastiska med barf är att det går att individanpassa till minsta detalj då du själv gör maten. Torrfoder har inte funnits speciellt länge men hundar har, och ja de är gjorda för att klara av rå mat. Färskfoder plus massa ben klingar inte bra i mina öron eftersom det finns ben/benmjöl i färskfoder och att då mata med massa ben utanför det.. Ja det är inte konstigt att det blev förstoppade. Du gjorde fel, därför funkade det inte.

Annons:
[_annaH]
2013-11-12 10:45
#14

Kommer barfa min hund så fort jag har rätt kunskaper om det. Även när jag och pojkvännen flyttat ihop till eget. I min familj får vi inte in något i frysen alls. Det är proppfullt jämt och fick sluta med färskfodret. Men ger han ett foder som han funkar väldigt bra på och han får råa ben m.m.

Mellmell
2013-11-12 12:04
#15

#13 vi körde bara färskfoder i 2 månader, funkade inte, vi fick då tips från veterinär och djuraffär att ge mer ben…Inte lätt att göra rätt när man blir visad fel

Upp till toppen
Annons: