Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 2991 ggr
maxkarlsson
8/22/12, 10:45 AM

AKUT ! behöver råd/tips/hjälp ang ylande !

Har precis fått ett förstahandskontrakt & flyttar om en vecka! Vill inte bli vräkt pga min hund!

Max är en nakenhane på 1 år & jag tog över han när han va 8 månader, Han är en riktigt glad trevlig underbar hund på alla sätt förutom att så fort jag lämnar han så ylar han, och det är inte nå diskret utan det värsta jag har hört!!

En granne 4 lägenhets hus bort skicka sms till mig senast igår & undra vart jag va för min hund ylar över hela området, han kan hålla på flera timmar!

Har prövat det mesta jag kan komma på men får han inte att sluta yla!

Samma när man ska på affären & handla så fort jag kliver ur bilen så hör man ylandet! sitter han inte i bur så då ställer han sig upp & kraffsar på bilrutan & ylar över hela parkeringen, även fast han ser mig..

Min dotter vill inte ens va hemma själv med hunden längre för han ylar direkt jag går! så han kan alltså yla även fast han har folk runt sig! men går jag börjar han!!

Hur ska jag göra?! tacksam för alla tips & råd!! har dock prövat allting jag läst om i tidigare inlägg…

Annons:
[Zipzee]
8/22/12, 12:33 PM
#1

Din hund har separationsångest. Börja om med ensamhetsträningen från början. Det kommer ta lååång tid och i början kan du kanske bara vara borta 30 sekunder. Hårt arbete kommer löna sig :)

maxkarlsson
8/22/12, 4:46 PM
#2

ja jag får väl göra det och hoppas på mirakel!

[Zipzee]
8/22/12, 7:03 PM
#3

Några mirakel kommer inte ske, men med en påse full av tålamod och massa tid kommer det lösa sig så småningom :)

Satum
8/23/12, 12:07 AM
#4

Håller med #1

jessicajones
8/23/12, 2:05 AM
#5

kör om ensamhetsträningen från början, och ta med dig honom när du ska iväg tills han lärt sig vara ensam

Banankaka320
8/24/12, 5:21 PM
#6

Min nakenfis ylade som en gris förr, jag avgränsade hennes område till bara sovrummet och gav henne ett grisöra (hon älskar det) och kom tillbaka efter tio minuter och under tiden var hon hela tiden tyst och upptagen med grisörat. Höll på träna bort seperationsångesten dag för dag, sen skaffade jag en iller och de verkade ge henne lite sällskap faktiskt. Sen en hund och de hjälpte ännu mer. :)

Ang. provat ALLT? Vad är allt? Hur länge provade du? :)


Annons:
HannaVastervik
10/1/12, 1:48 PM
#7

Samma problem här, suck :( Ska pröva att avgränsa området och börja om med träningen som ni säger. grisöra och godis som han älskar funkar inte på min. :(

[Zipzee]
10/1/12, 7:55 PM
#8

#7 Jag skulle inte lämna en stressad hund med något ätbart. Ta SMÅ steg i taget när du börjar med ensamhetsträningen, en del hundar kan gå upp i stress av att bara vara ensam i 10 sekunder. Då får du börja med att gå ut genom dörren och sedan direkt in igen. Grejen är att du ska hinna komma tillbaka till hunden innan den går upp i stress. Annars kommer den förknippa ensamhet med något jobbigt.

rivstart
10/2/12, 5:09 PM
#9

och det är alltid alltid lättare att träna detta med en  TRÖTT hund.. både fysiskt och mentalt :)

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Upp till toppen
Annons: