Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 5206 ggr
Visper
2012-08-20 06:59

Schampoo och balsam.

Hej,

vilket schampoo och balsam tycker du ä bäst till din puff?

Annons:
jessicajones
2012-08-20 15:11
#1

PET HEADs produkter

Visper
2012-08-20 19:58
#2

Tack för tipset. Precis vad jag letar efter..utan parabener och annat hälsovådligt.

minimi
2012-09-24 20:48
#3

Espree Silky Show och K9 har båda varit ungefär lika bra men jag tar oftast en halv tesked olja i balsamet. Jag har hellre lite tyngre päls en alltför fluffig och flygig.
PCL har varit ok. Priset är bra men är ganska odrygt, så det blir nog inte billigare i längden.
Hööks schampoo var inte bra alls. Tovor och trassel! Det köper jag aldrig igen.
Nu provar vi Biogance. Pälsen känns jättefin efter första tvätten trots att vi inte tog någon olja alls, men det är för tidigt att säga säkert efter bara en tvätt.
Jag är sugen på att testa KW men jag tycker att det är lite dyrt. Någon som har provat?

Visper
2012-09-26 02:54
#4

Provat Pet Head och pälsen blev som klister. Synd.

Visper
2012-09-26 02:54
#5

Provat Pet Head och pälsen blev som klister. Synd.

rivstart
2012-09-29 16:53
#6

när jag hade nakenfisar var jag inte så bunden till nåt speciellt märke, men var extremt nogrann med att inte skölja ur balsamet för noga om man väljer att använda ett sånt. Men jag hade spray-balsam (som du sprayar i efter badet) blandat med lite jordnötsolja. Använde ofta spray-balsam för barn då det kommer i praktisk sprayflaska som är lätt att skruva av korken på.. och skaka ALLTID flaskan noga innan så det blandar sig, och spraya rikligt. Pälsen får gärna se lite 'flottig' ut för när det inte blir nån friktion blir det heller inga tovor!! Skrattande

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Annons:
Visper
2012-09-29 21:17
#7

Jag kör på med ett balsam med havtormsolja. Neutral doft. Fräsch! Nu är Ruffe fin i pälsen igen. Tycker att Pet Head luktade för mycket. Blåbärsmuffins? Nja långt från vovve.

jessicajones
2012-10-04 15:13
#8

PET HEAD har ju väldigt många olika produkter, testa en annan sort bara

Visper
2012-10-08 10:33
#9

#8 stora flaskor inköpta.!

[Zipzee]
2012-10-08 11:19
#10

Har hört att många med puff använder och är nöjda med Summerwinds produkter.

minimi
2012-10-12 19:29
#11

Två bad med Biogance och vi är riktigt nöjda. Schampoot märker jag ingen större skillnad på jmf med andra, men balsamet är superbra! Mindre tovor än vanligt och väldigt tjockt och "lättjobbat". Har i en halv tsk olja till två hundar, men det är så lite att pålsen inte blir flottig, bara lite tyngre.

Ktisroinen
2013-08-14 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Gammal tråd men försöker få lite liv i den igen!

Jag har en liten blandras puff/collie som har puffens päls. Hans päls är fluffig o mjuk men tyvärr ganska glanslös och matt. Har ni några tips på bra schampo/balsam? Vi har köpt hem lite laxolja som jag har hört ska vara bra för pälsen. Just nu kör vi på K9 som är bra, men hjälper inte direkt mot glansigheten. Vi hade ett Espree-schampo (minns inte modell) förut men han kliade så av det.

Någon sa, och vet inte alls hur sant det är, att det kanske har något att göra med att han är blue merle? Känns långsökt men när jag tänker efter så har jag nog aldrig sett någon blue merle (oavsett ras) med glansig päls. 

Någon som har tips både om schampo/balsam men även annat?

Bjallstal
2013-08-15 10:54
#13

Biogroom silk balsam och biogroom herbal no-rinse schampo har jag till min puff och han blir jättefin i pälsen av dem :) har inte provat något annat till honom.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Ktisroinen
2013-08-15 12:09
#14

Okej, tack för tipset. Har inte hört talas om de innan, men det är säkert bra! :) Får prova det nästa gång!

Upp till toppen
Annons: