Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 2604 ggr
Elliot den lille
2012-07-31 13:41

Valp möter katter

Vi har sedan en vecka blivit med nakenhund. En viss Elliot. Och vi har två kattor, 6 år gamla. Har någon tips om hur man på ett bra sätt får dom att fungera ihop. Man vill ju t ex undvika konfrontation med skadad valp (eller katt) som följd.

Annons:
rivstart
2012-07-31 13:57
#1

om du känner dig osäker skulle jag tipsa om att ha ett kompostgaller i öppning till ett av rummen och katterna på ena sidan och lill-valpen på andra, så det kan få chansen att lukta på varann utan 'risk'.

Men å andra sidan har jag aldrig vart med om några som helst problem att introducera katt och valp.. det enda du kan se till att göra är att inte tillåta valpen att jaga katterna!

Och framförallt.. lita på magkänslan din!

Grattis till nytillskottet! Skrattande

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Elliot den lille
2012-08-01 15:43
#2

Tack! Låter betryggande! Kompostgallren är redan på plats. Problemet är att Elliot skäller på katterna så fort de visar sig. Men redan känns läget lite lugnare. Vi får utrusta oss med mer tålamod.

rivstart
2012-08-01 22:50
#3

ett sätt att vänja Elliot vid deras lukt är ju att lägga ut en filt eller nåt som katterna legat på så han verkligen får bekanta sig med lukten.

Men tålamod är A och O!

Håller tummarna här hemma och tror på att ni kommer fixa detta galant! :)

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Elliot den lille
2012-08-02 09:59
#4

Tack för ditt engegemang. Elliot har ett litet problem. Hans hud är för torr. Vet du  eller någon annan vilket medel/hudcreme vi bör använda? Ett vanligt problem hos nakenhundar har jag hört.

rivstart
2012-08-02 13:18
#5

det absolut bästa (lärt mig av uppfödare som ställer ut) är att blanda hudlotion med jordnötsolja.. alltså häll i någon matsked olja i lotionflaskan och skaka innan användning.

Jordnötsolja är faktiskt den enda olja som deras hud kan absorbera. Är ovärderligt!! Samma sak med att blanda lite fordnötsolja i balsamet man anänder i cresten efter bad.

Klart jag delar med mig av de tip jag har! Skrattande

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

rivstart
2012-08-02 13:23
#6

Vill du ha lite mer tips på päls- och hudvård läs gära denna tråd jag skrivit tidigare!

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Annons:
Banankaka320
2012-08-05 14:12
#7

Ang. Hudvård så är de flesta nakenhundar allergiska mot mat, kvalster, bomull osv så om krämer ej fungerar kanske maten bör bytas?:)


rivstart
2012-08-05 18:43
#8

#7 det har du alldeles rätt i, men jag har aldrig vart med om att en allergi resulterat i enbart TORR hud.. det brukar ge andra symptom oxå! :)

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Elliot den lille
2012-08-09 16:02
#9

Tack alla! Har bytt mat fr o m idag och springer iväg att köpa jordnötsolja omedelbums!

Upp till toppen
Annons: