Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 2091 ggr
Banankaka320
2012-07-08 22:29

Vad är ni stolta över?

Som rubriken lyder, vad är ni stolta över när det gäller er hund? :)
Trix? Beteende? Utseende? Berätta!

Jag kan själv berätta att jag är väldigt stolt över att min nakenhund är så lojal och lydig! Hon gör alltid det jag säger, men gäller det något hon hatar (ex bada.) så springer hon gärna runt några varv och försöker fly men kommer fram till slut. (Jagar inte henne, ser ut som om hon går igenom värsta traumat för sig själv och ska mentalt förbereda sig!)
Hon kan skita/pissa på kommando! Ingen aning hur jag har lärt henne det, antar att hon har lärt sig det själv när det varit dåligt väder :) 
Om jag exempel inte hunnit gå en promenad med henne innan vi åker buss/tåg så går jag till en gräsplätt och säger "pee-pee" så gör hon sina behöv nästan direkt om hon behöver. Hon är så lättanpassad också, så länge hon är varm och jag är med så duger allting.


Annons:
AmandaMöller
2012-07-09 23:01
#1

Låter som en underbar nakenfis detdär ;)

Jag är stolt över hur min lilla tjej älskar livet varje dag och att hon uppskattar minsta lilla gos/blick/ord jag ger henne. Att hon ger mig en kärleksfull vardag som jag aldrig trodde någon/något skulle kunna ge mig.

Är också stolt över att hon kan gå lös ute på trädgården och i skogen utan problem samt att hon är lättlärd när det gäller trix. Dock så kan godiset råka vara FÖR gott så hon gör alla trix hon kan på rad, trots att hon bara blivit tillsagd att sitta. (då känner hon sig nog eeeextra duktig) ;)

Push through the pain because giving up hurts more

http://amamol.blogg.se/

Banankaka320
2012-07-10 12:51
#2

#1 Hahah vad gulligt med alla trix på rad! Nala gör också så ibland, blir helt uppe i varv och när hon ska "dansa" så snurrar hon flera varv och hoppar. Egentligen brukar jag vänta tills hon lugnat ner sig men hon är så glad så hon får liiite godis allafall Oskyldig


[Lilly-ette]
2012-07-12 17:16
#3

Jag är stolt över mitt ihärdiga slit med att få ordning på Kakans extremt dåliga hud, som man har kämpat och gråtit. Jag har alltid tagit en dag i taget och det verkar ha hjälpt honom så oerhört mycket! Han är en lyckligare hund nu och det är min belöning! :)

Något annat jag är stolt över är att jag kan ha honom lös överallt och att han faktiskt lyssnar på vad jag ber honom att göra! :) Familjen hade en Springer Spaniel tidigare och han lyssnade nästan aldrig! Underbar familjehund men ingenting i jämfört med Kakan! =)

[eeklund]
2012-10-05 10:45
#4

Jag svarar lite sent men jaja :D Min tös är bara snart 10 veckor.. men jag är stolt över hur nyfiken och framåt hon är, att hon inte är skygg eller nervös av sig :).

Erika89
2012-10-05 12:05
#5

Vilken roligt och trevlig tråd :)

Jag är stolt över min tjej för att hon har utvecklats nåt enormt denna sommar. Från att inte vara så sugen på att jobba till att vilja jobba direkt jag ber om det. 
Vi går nu en rallylydnadskurs och i mina ögon är hon stjärnan på kursen ;)

Älskar denna ras, de är så underbara!!

[eeklund]
2012-10-05 12:42
#6

#5 Nakisarna är gudomliga :)! Om inte för att dom är så himla snälla och glada så för att dom just är sammarbetsvilliga :). Jag kommer nog inte ha en annan ras än just denna!

Annons:
Upp till toppen
Annons: