Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 5866 ggr
[Lilly-ette]
2012-07-05 13:30

Kakan naggar oss, vad kan det betyda?

Som rubriken lyder, enda sedan Kakan gick och blev trygg med mig och min sambo så har han börjat nagga oss i håret, på armarna osv. Det händer speciellt när han är extra glad och på riktigt bushumör! Det är ingenting som gör ont och verkar inte vara något som han mår dåligt av heller.

Det börjar med att vi busar med honom och han blir så exalterad att han småbiter, (han är fortfarande lite valpig trots att han nyss fyllt 1 år)

Han bara nuddar sina tänder mot våra händer. Sedan börjar naggandet.. gärna i mitt eller sambons hår och ofta händer det att han naggar min sambo i skägget också! xD Det är ingenting som gör ont eller är obehagligt, vi tycker bara att det är lite knasigt då ingen av oss varit med om detta innan.

Nu har vi börjat fundera på varför han naggar oss? Har hört ifrån en del att det är hans sätt att visa hur mycket han älskar oss? Kan det verkligen stämma? :P Har ni själva varit med om nå liknande?

Annons:
blondiie
2012-07-05 13:35
#1

skulle gissa på att han vill visa hur mycket han tycker om er och att han vill ha lite uppmörksamhet. Kineser är ju speciella :)

[Lilly-ette]
2012-07-05 13:38
#2

#1

Jo eftersom alla säger samma sak så är det nog så! :) Eftersom vi aldrig ägt en kines tidigare så blir man lite fundersam när liknande händer! Haha ja, speciell är han verkligen.. lite för speciell ibland xD

blondiie
2012-07-05 13:47
#3

hahha, hade aldrig heller haft kines oxå fick jag tyvärr tag på ett nervvrak :/ men han är mycket bättre nu, och älskar ungar! så speciell är dom verkligen! :)

[Lilly-ette]
2012-07-05 13:56
#4

#3 Jo Kakan var också ett nervvrak han med men det går sakta men säkert framåt :) Haha vad gulligt! :D

Vet inte riktigt hur Kakan reagerar på barn då han inte träffat såmånga ännu. Han litar inte på människor förutom mig, min sambo och min svärmor har vi märkt.

Sedan om vi har folk över på besök så kan det ta flera dagar innan han har accepterat dom! Samtidigt visste vi "vad vi fick" när vi köpte honom så för oss gör det ingenting egentligen :) Vad heter din Kines föresten? =)

blondiie
2012-07-05 14:19
#5

Min kines heter Turner :) han om till mig i december och va 5år redan, skulle ha honom på foder men min mamma köpte honom (så nu är de hennes) för att han skulle slippa komma tillbaka till ägaren som först trodde hon hade gett oss fel hund och sedan var han mager och är rädd för allt. så vi misstänker misshandel. Ägaren är iaf anmäld för misshandel (på hundar alltså) och stöld… så vi ville inte att han skulle tillbaka. :)

[Lilly-ette]
2012-07-05 14:55
#6

#5

Fyf*n, ursäkta min franska!

Blir så ledsen när man får höra sådana saker, vad tänker folk med?! Det är levande varelser vi pratar om, med känslor! :( Har du bild på honom så lägg gärna upp, kan vara kul och se vad för filur du har! :D

Hur mår han idag då?

Jo Kakan var också helvetiskt mager han också.. det gick inte ens att raka honom då alla revben stack ut :( Och han var full i pormaskar och infekterade finnar.. tror inte att hans förra ägare lagt så mycket tid i att ta hand om honom :/ Var så hemskt att se men nu är han fin i huden och börjar alltmer lägga på sig hull så det känns riktigt bra! :)

Annons:
rivstart
2012-07-05 15:16
#7

Jag skulle tippa på att naggandet definitvt är tecken på tillgivenhet. Han helt enkelt 'plockar bort' löss/loppor på er. Som vanligtvis finns i pälsen på flockmedlemmarna (i ert fall håret eller skägget). Har vart med om det flera gånger hos olika hundar och raser men merparten av dessa har vart just kineser (de är ju små människor med hår på ;))

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Banankaka320
2012-07-05 15:33
#8

Min kines biter mig i näsan och "hugger" och Visar tänderna och flåsar när hon är glad och upphetsad. När vi tränar agility så kan hon flippa ut och bita mig i ärmen, men då avbryter jag henne för det blir för mycket. När jag säger ifrån när hon är glad och försöker bita mig i näsan så sitter hon still och visar tänderna och skakar av glädje/upphetsning xD kineser…


[Lilly-ette]
2012-07-05 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#7

Haha ja det måste helt enkelt vara så! :D Haha åhh, "Små människor med hår på" ska jag defenitivt lägga på minnet nästa gång någon frågar mig vad för hund vi har! ;) Perfekt beskrivning ju!

#8

Aww, så gulligt! :D En vän för livet och det är ju direkt ingen tråkig ras heller! Så mycket personlighet i en så liten kropp, jisses! :D

blondiie
2012-07-05 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#6 ja de är bedrövligt hur endel behandlar djur! :(

Här är en bild på honom innan vi fick upp honom i vikt..

[Forest]
2012-07-09 21:14
#11

låter som att han putsar på er det vill säga gör rent ända ner i hårbotten även armar ben osv. Vad man ska tänka på lite är att de inte ska bli överdrift en hund som tvättar o slickar på än kan oxå vara en stress. men lite naggande är inte det utan det är helt omtanke från hundens sida :)

10 stackare ser verkligen ynklig ut inte musklad o mager ursh ja, tur han kom till er :)

[Ronon-m]
2012-07-10 00:06
#12

haha sådär gör min också! Naggar med framtänderna när han myser eller busar ;)

Aprilisaname
2012-07-22 23:37
#13

Så gör Amelee också! Tycker att det kittlas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: