Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 3303 ggr
Banankaka320
2012-07-03 23:37

Bad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har era hundar varit och badat än? Gillar dem att bada ute?

Min nakenfis har badat av misstag, jag och hon gick på bryggan i det fina vädret och jag hade inga planer på att tvinga henne simma (Gör det för hennes rygg skull.)
Jag gick där med en kaka i handen som Nala väääldigt gärna ville ha så hon skuttade och travade glatt efter mig och hade bara sina ögon mot mina ögon. Tänker att hon kommer ramla ner i vattnet snart om hon inte slutar stirra på mig, vilket hon gjorde! Hon trampade med ena framtassen rakt ut i vattnet och föll i framlänges och jag kunde inte sluta skratta! Hon plaskade sig upp till ytan och sträckte bara ut sina små tassar spretande åt ett varsitt håll, så jag tog tag i tassarna och drog upp henne och fortsatte skratta .. sen fick hon kakan!

Nala hatar att bada, badkar & ute. La sig en gång frivilligt i vattnet när det var över 25grader i solen, hon som alltid lyssnar på när jag ropar på henne men vägrar komma till mig när jag står nära vattnet. Börja skaka, kommer fram ibland och springer iväg busigt för att försöka locka mig upp från vattnet Skrattande

(Sur kines…)


Annons:
[Zipzee]
2012-07-04 12:11
#1

Texas har ofrivilligt badat då han felbedömde ett hopp över ett litet dike. Tvivlar starkt på att han någonsin kommer vilja bada frivilligt, men nån dag när det är riktigt varmt tänkte jag ta honom till ett hundbad bara för att prova :)

jessicajones
2012-07-04 14:31
#2

sötnosen där!

Satum
2012-07-04 19:03
#3

TS gud vad söt!!!! och vilket fint namn NalaGlad

Vi var i Dalarna under midsommarhelgen och även Mogge råkade bada. Vi gick på en strand och så gick han ner vid vattenbrynet så tassarna blöttes och så på något sätt råkade han hamna längre ner så vattnet nådde svansroten ungefär, där stod han stilla och stirrade på oss i några sekunder sedan sprang han upp haha, såg så roligt ut. Vet inte om han gillade de eller inte.

I badkar gillar han däremot att bada, eller duscha kanske det är. Vi brukar fylla badkaret med lite varmvatten för att sedan duscha hundarna och då sitter Mogge och blundar/halvsover och bara njuter!

Honung&Guld
2012-07-04 19:17
#4

Gullig kines :)

Nej, min puff gillar verkligen inte att bada. Så det är inget tal om att åka och bada med henne. Hon gillar däremot att vara precis vid kanten av vattnet och springa runt och busa. Men att gå i och simma/bada , det är inget för henne tyvärr.

[Lilly-ette]
2012-07-05 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Guuu så härliga historier! Än så länge har Kakan inte lyckats med nå dylikt ;) Tror nog att han skulle smälla av ifall det hände då vatten är det värsta han vet! ^^

Fast lite roligt är det.. att bada i badkaret/bli duschad tycker han absolut inte om men ösregnar det ute och han blir genomblöt.. ja men då är det ingen fara alls? Han springer i alla vattenpölar och verkar inte alls vara brydd. Matte är lite förvirrad..

Bifogar en bild på plutten efter han fått bada, mer emlig än sådär kan man nog inte bli tror jag hehe!

Roxie
2013-06-22 16:43
#6

Puttar upp tråden då det nu börjar bli badsäsong :)

Igår efter midsommarfirandet stannade vi vid en badplats för att svalka oss lite. Det var runt 25-30 grader varmt och otroligt kvavt.
Det var första gången vår puff-valp (4 månader) var vid en badplats, så i början var det mest provsmakning av vattnet men efter att min vän gick ut en bit i vattnet så förstod Indy att det inte var någon fara utan skuttade och plaskade i vattnet. Gick ut i vattnet så det nådde magen. När vi sedan skulle gå så vägrade hon utan ville bada mer.

SÅ roligt med en badglad vovve! Vi hade verkligen inte förväntat oss detta då alla säger att de inte gillar vatten.

// Sofia

Annons:
Intehärutandär
2013-06-22 18:20
#7

Jag tvivlar på att Spike kommer gilla att bada. Han HATAR att duscha och göra allt för att smita. :-) Vi har ingen badsjö nära, så det återstår att se hur det kommer bli.

Roxie
2013-06-22 19:02
#8

Indy hatar också att duscha. Hon piper som tusan om det inte går tillräckligt snabbt :P Men hoppa och plaska vid stranden var tydligen jätteroligt!

// Sofia

[typellisch]
2013-06-22 19:24
#9

När jag väl badar Molly i badkar står hon där så snällt så och väntar på att jag ska bli klar och jag brukar passa på att pussa sönder henne lite :)

Ute har jag ställt henne i sjön men hon har varit snabb på att komma upp igen, haha.

Upp till toppen
Annons: