Annons:
Etikettbild-video-trådar
Läst 2578 ggr
Satum
7/2/12, 9:43 PM

Fina Mogge!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en bild på vår äldsta kille idag när han stod vid sängkanten och hängde. Tyckte bilden blev så bra så vill visa den!

<3

Annons:
Banankaka320
7/2/12, 10:53 PM
#1

Oj vad vacker han är! :D Älskar prickiga kineser!:)


Satum
7/2/12, 10:56 PM
#2

#1 Tack vad snällt! Ja och han är som finast på somrarna såklart med alla bruna prickar och pigment :)

Charlotta-B
7/3/12, 12:24 PM
#3

Vilken snygging! =)

Charlotta-B

[Zipzee]
7/3/12, 2:35 PM
#4

Mogge är riktigt snygg! Min nästa kines ska bli en prickig true hairless :)

Satum
7/3/12, 3:41 PM
#5

#3 Taaack! Mmm, han är familjens snygging, ja efter husse då ;)

#4 Hihihi, tackar! Ja, jag ångrar inte en sekund att vi valde en true hairless, så himla skönt och slippa hålla på och raka kroppen och grejer + att jag själv tycker det ser häftigt/annorlunda ut. Sen att han inte går så jättebra i utställningsringen för att han är TH är en annan sak. Men det är av mindre betydelse :)

Åh, så du ska skaffa en till? ;)

[Zipzee]
7/3/12, 7:22 PM
#6

#5 Jag är nog inte det minsta intresserad av utställning har jag kommit fram till så det kvittar för mig med. Då gör jag nog hellre ett MH eller BPH och får min hund bedömd så, det är inte bara utsidan som räknas ;) Och att slippa raka en gång i veckan för att hunden inte ska se ut som en luffare vore ju underbart! :D

Det kommer bli en till, men jag väntar tills Texas är 100% mentalt. Han är jättebra med andra hundar och inga konstigheter så men så länge han inte kan hantera sin stress vill jag kunna lägga all min energi och fokus på honom. Men sen, då blir det en svartprickig true hairless ;)

Annons:
Satum
7/3/12, 7:51 PM
#7

#6 ja, då är nog insidan viktigare än utsidan :) BHP skulle jag också vilja göra. Ingår skott? Okej, i see. Det är så KUL med två stycken hihi!

[Zipzee]
7/3/12, 8:07 PM
#8

#7 Skott är ett valfritt moment. Jag ska nog göra det dock. Texas är inte speciellt ljudkänslig :) Ja det kan jag tänka mig :D

Satum
7/3/12, 8:14 PM
#9

#8 Men tror du att det är bra och göra skott även om hunden är ljudkänslig, bara för att kolla liksom? Eller ska man då skippa det? Mogge är ganska ljudkänslig faktiskt :(

[Zipzee]
7/3/12, 8:21 PM
#10

#9 Det där är ju ingen resultatbaserad bedömning, så inget man behöver "träna" på för att få ett så bra resultat som möjligt. Två skotts skjuts, ett när hunden är i rörelse och ett i stillastående bara för att kolla hundens reaktion och hur snabbt den kan släppa en ev negativ reaktion. Det är förvånansvärt få chinese crested som gjort MH/BPH så all statistik är ju bra. Du känner ju din hund bäst så du avgör ju vad du tycker är lämpligast. Jag kommer göra det för även om Texas reagerar negativt så vet jag att han kan släppa det relativt fort så länge jag förhåller mig lugn till situationen. Självklart ska man ju inte utsätta hunden för något "i onödan" bara för att få det på papper :)

Satum
7/3/12, 8:35 PM
#11

#10 Alltså ja, även om Mogge reagerar på skottet, typ tar ett steg åt sidan eller "hoppar till" så släpper han det nästa sekund. Oftast blundar han bara med ögonen i en sekund när han hör något han tycker låter jobbigt.

[Zipzee]
7/4/12, 12:07 PM
#12

#11 Då tycker jag faktiskt att han är väldigt lindrigt ljudkänslig, vet hundar som skriker rakt ut :)

Satum
7/4/12, 6:59 PM
#13

#12 Jaha okej. Ja som trodde att Mogge var illa ute hehe. Men vi ser ju till att alltid väsnas med olika grejer i köket och så och promenerar vid trafik, allt för att han ska vänja sig och bättre har de ju blivit :)

Annons:
joheck
7/5/12, 1:40 PM
#14

Vilken snygging! Han är verkligen super fin!Glad

[Lilly-ette]
7/5/12, 1:49 PM
#15

Han är verkligen jättefin men jag antar att smaken är som baken, delad! Min personliga åsikt är att prickiga kineser ser ut som små grisar eller prickiga korvar haha! Jättesöta men jag själv skulle aldrig kunna äga en! :)

Nästa kines blir nog en blondie, som Kakan! Trots att sambon vill ha en svartrockare! xD

Satum
7/5/12, 2:14 PM
#16

#14 tack tack tack! :)

#15 haha ja smaken e verkligen som baken men förstår inte hur du kan få en prickig kines och likna en gris? då är ju de ljusa/skära kineserna mer lika grisar. Personligen tycker jag inte det finns en enda kines som liknar en gris, inte nån jag sett iafGlad

[Lilly-ette]
7/5/12, 2:52 PM
#17

Tänkte mer på alla prickar/fläckar som grisar oftast har! Finns ju såklart grisar som bara är rosa/skära :) Men jag menade inte att kineser ser ut som grisar utan just att deras prickar/fläckar liknar grisens!

Jag har många kinesvänner som refererar sina kineser som grisar så det är där jag fått det ifrån! Våran plutt kan t om grymta som en gris ibland haha! Som sagt, alla tycker vi olika :P

Satum
8/7/12, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ny bild på älsklingenTungan ute Tog den i lördags när vi var ute och spelade Volleyboll! Dryga 18månader nu Glad

Banankaka320
8/8/12, 10:43 AM
#19

Snygging!:D


Erika89
8/13/12, 3:35 PM
#20

Han är ju sååå underbart snygg!

Ogillar att de inte går bra i utställningsringarna, det är ju de nakna som är äkta nakna! Tycker det är helt stolligt :P

Annons:
Satum
8/13/12, 6:29 PM
#21

#19 Tack tack, hihi!

#20 Tackar! Ja, jag tycker samma sak. Men vi fortsätter ställa ut ändå och sen kan man ju bara hoppas på att fler får upp ögonen för de riktigt nakna ;)

Upp till toppen
Annons: