Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 2122 ggr
[Lilly-ette]
2012-04-26 12:55

Ett lyckligt slut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det började med att vi skulle (under en kort period) få vara ta hand om en liten nakenhund då ägaren behövde reda upp sitt liv. Detta var inte planerat utan vi ställde upp självklart och såg det lite som träning inför en kommande valp. En månad gick, två månader gick och vi blev bara mer och mer kär i den här lilla "fulsöta" varelsen, som var så nervös och skygg att han knappt kunde gå i koppel ute. Vi visste ifrån början att det inte var lönt att kära ner sig i honom då han bara skulle stanna hos oss under en kort period. Men det kunde inte hjälpas, vi föll båda två för honom pladask och plötsligt stod det verkligen glasklart för oss - han var den perfekta hunden för oss trots denna osäkerhet och dåliga hud med pormaskar och finnar. Vi försökte prata med ägaren men hon vägrade sälja honom till oss i början då hon bara ville ha en tillfällig fodervärd tills det löst sig med allt. Vi började kämpa för vi visste att han skulle få det bättre hos oss, ett permanent hem med massor av kärlek. Inget fläng hit och dit utan ett tryggt hem där han kunde känna sig lugn och trygg. Efter många disskutioner kring hurvida vi skulle göra med Kakan så beslutade sig ägaren att äntligen sälja honom till oss. Både jag och sambon blev överlyckliga. Vi satte upp en betalningsplan på 3 månader och sedan flöt det på.

Igår betalade vi av dom sista 2000 kronorna och nu är det klart! Nu står vi officiellt som ägare på lilla Tasselitens Kacao och jag kan inte vara gladare än såhär! Som vi har kämpat för att få köpa denna underbara lilla nakenhund, motgångar och åter motgångar men nu är han verkligen vår hund!

Kände verkligen att jag ville dela med mig av glädjen jag känner just nu, han tillhör oss nu, på riktigt! Vi kommer få så många många underbara år tillsammans, lilla Kakan, har aldrig kännts så bra att vara hundägare som nu!

Berätta gärna era historier, inget tvång men det skulle vara roligt att få läsa hur ni hamnade med nakenhund/puff! :)

Annons:
Satum
2012-04-26 13:07
#1

Åh, så kul! GRATTIS! Glad Så det är tasselitens kacao ni har. Våra nakenpojkar har samma pappa som kacao, världen är liten! Lycka till med killen, vi kanske ses någon gång framöver på träffar/utställningar!

[Lilly-ette]
2012-04-26 13:13
#2

Tack så mkt! :D jag har ju inte kunnat skriva in hans fullständiga namn då vi inte haft hans stamtavla men där ser man, ja vi får se om vi kommer ställa ut honom då han fortfatande är lite dålig i huden! Men vi kämpar på, nångång måste vi få bukt på alla porisar ;)

Tretorn
2012-04-27 07:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Grattis till köpet! Så roligt :D
Familjens hund föddes på min 10-års dag, mina föräldrar hade tingat en valp i den kullen utan att jag & min syster visste om det, snacka om att vi blev glada när dom berättade överraskningen! Den 1 maj 2002 hämtade vi hem vår lilla tik, blåspottad, Trollmyren´s Utopia "Fiffi" :D

Upp till toppen
Annons: