Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 2559 ggr
purity666
2012-04-24 17:45

Min vovve har bara en hörselgång

Förlåt, mycket tjat nu när den nya precis kommit hem. I allafall, hon veterinärbesiktigades i januari med endast bettfel som anmärkning. Så satt jag och pillade på henne igår och insåg att hon inte har någon hörselgång på ena sidan. Det finns alltså inget hål alls! Förvånad Hon har ju öronlapp och så, men inget hål, det är helt slätt.

Antagligen får hon väl sämre hörsel då men hon har ju absolut hörsel så andra örat funkar som det ska.

Var till veterinären idag för vaccination och de intygade att jag inte är blind, det finns inget hål.

Jag undrar mest om någon hört talas om något liknande?

Annons:
mandyosv
2012-04-24 23:20
#1

haha va sjukt! Men tänk om det bara är överlappat och att det är ett riktigt öra under! som är stor nöd att göras rent kanske :o

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

purity666
2012-04-25 01:39
#2

Nejdå, 3 veterinärer pillade fascinerat så de hade hittat ett hål om det hade funnits nåt. Finns inte ens de där broskvecken som brukar vara

purity666
2012-04-25 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så ser det ut för övrigt

Satum
2012-04-25 15:36
#4

#3 Oj, vad intressant! Har jag aldrig sett förut. Sjukt!

Mysisa
2012-04-26 09:17
#5

Aha.. du hade också startat en tråd här. Då hade jag ju inte vehövt starta min tråd utan kunde följa din :P

minavitas.wix.com/kennel

mickro
2012-04-26 11:40
#6

helt sjukt att vetten har missat det! dom ska ju kolla igenom hela hunden, slarvigt..

Annons:
Banankaka320
2012-04-26 12:28
#7

Aldrig sett nåt liknande :o Är det tunn hud där? Isåfall kan dem säkert operera ett litet hål?


Mysisa
2012-04-26 12:40
#8

#7

För att operera så måste dom veta hur det ser ut på insidan, för det är inte alls säkert att det bara är tunn hund över, missbildningen kan se värre ut på insidan är på utsidan. För att veta hur det ser ut på insidan så krävs det en magnet röntgen, ganska dyr historia. Lider inte hunden så blir en sån op onödig

minavitas.wix.com/kennel

Banankaka320
2012-04-26 12:42
#9

#8 Ja det klart dem måste röntga x)

TS. Har du berättat för uppfödaren? :)


Mysisa
2012-04-26 12:47
#10

Så vill försäkringen inte vara med och betala heller, iaf inte på min hund. Men så såg ju både uppfödare och vet att hon inte har några öron.

TS kan ju alltid hävda att hålet "försvann" om hon vill ha ut på försäkringen ett vet utlåtande med UA vackar ju upp den storyn :P

minavitas.wix.com/kennel

purity666
2012-04-27 09:45
#11

Nej min veterinär tyckte inte vi skulle operera och greja. Jag tycker inte heller det med tanke på att hon har ett fullt normalt fungerande öra. Som sagt så vet man ju inte vad som finns på insidan. Min veterinär påpekade även risken för infektioner då man öppnar upp till en miljö som alltid varit stängd, man vet inte vilka problem det kan ge.

Så jag får ha en enörad hund. Ett öra mindre att hålla rent.

Mysisa
2012-04-27 15:57
#12

Låter som en vettig veterinär. Vi ska inte heller operera om det inte visar sig nödvändigt i framtiden. Hon hör ju trots allt och lider för tillfället inte.

Säg gärna till om du hittar mer info om tillståndet. Eller om du skulle hitta en veterinär som stött på det tidigare eller nånting. Jag är väldigt intresserad

minavitas.wix.com/kennel

J0J00
2019-08-15 20:57
#13

Hur har det gått för din hund? Har ni haft problem med hörselgången som inte finns? Ska köpa en chinese crested blandning med samma problem. Upptäcktes på veterinär besiktningen idag och vi vet inte hur vi ska göra.

Annons:
-Cissi-
2019-09-24 22:53
#14

#13 Har du köpt hunden?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: