Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 1966 ggr
Valkyrie
4/17/12, 12:45 PM

Hjälp med funderingar

Vi är lite inne på i min familj att skaffa hund, då det alltid stått mig nära. Tyvärr är min pappa oturligt nog pälsallergiker men han tål vissa hundraser mer än andra. Min släktings bichon havanais klarar han bra medans han har svårt för aussies.

Hunden jag varit inne då på är chines crested, som ligger varmt om hjärtat och jag har tidigare erfarenhet om rasen. Det jag då har funderingar på är hur ofta man kan bada nakenhundarna? vet att man bör bada de 1 gång i veckan eller mindre men hur är det med om man skulle göra det oftare? Tänkte bara på kvalsterna i huden om det fungerar bättre. Självklart är jag inte ute efter att bada hunden så ofta det går, utan mer om det kanske skulle göra att min pappa tål hunden bättre då jag kan tänka mig att allergin på huden försvinner lite.

Jag har stort intresse för hundar och vill inte ha en hund bara för att ha, jag ser hunden som min bästa vän att ha roligt med, kunna träna och aktivera allt ifrån joggingturer till att hänga med i stallet. Jag gillar deras utséende och personlighet helt enkelt.

Hur mycket skulle ni säga att foder kostar till en hund som en chines crested, vilket såklart är enormt olika men bara ungefärligt om matpriser ligger på 300 eller 700 kr i månaden.

Ni som har dagmatte/hundrastare- vad brukar era priser ligga på?

Vi lämnar huset 8-9 tiden och kommer hem runt 3-4 på 4 vardagar i veckan ungefär. Självklart lämnas ingen hund ensam, men någon kanske kan ge exempel på lösningar för det?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Annons:
[Zipzee]
4/17/12, 1:33 PM
#1

Jag badar min hund ungefär en gång i veckan. Han har lite hudproblem som jag försöker få bukt med. Vet andra som badar sina hundar en gång i månaden. Vet dock inte hur det är med allergier då jag inte har någon i min närhet att prova på Glad

Min hund äter färskfoder och färska ben. Fodret kostar ca 180 kr i månaden och totalt med benen blir det en kostnad på max 250 kr.

Priser på dagmatte/rastning varierar nog otroligt mycket på var man bor. Du har ingen snäll granne som kan hjälpa dig?

Valkyrie
4/17/12, 1:50 PM
#2

Vad för färskfoder? :-)

Nja inte riktigt kanske, skulle vara bra med en lunchrastare 4 gånger i veckan, vad kan det kosta om någon vet?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[Zipzee]
4/17/12, 2:25 PM
#3

Han äter Vom og Hundemat. På min djuraffär kostar det 18:- för en 500g-korv :) Kolla med folket på Djurannonser iFokus, går ju att lägga upp en annons där för att se om du får nån respons. Kolla även inne på Hundar iFokus. Lycka till! :)

[[pimey]]
4/17/12, 9:36 PM
#4

jag badar min kines 1-2 gånger i veckan då han har lite hudproblem och blir lätt "fet" i hyn och jag ger min hund doggy prima som kostar ca runt 70 kr för en 4 kg påse som räcker mer än en månad sen till de får han utblandat med blötmat som kostar som mest 200 kr så sammanlagt 270 kr i månaden.

Upp till toppen
Annons: