Annons:
Etiketttillbehör-koppel-selar-bäddar-osv
Läst 3194 ggr
[[pimey]]
2012-04-13 22:57

vad har ni för rakmaskiner?

Själv ha jag en remington skäggtrimmer. den funkar rätt så bra för den billiga peng jag köpte den för. dock så tycker jag inte att den tar riktigt så bra som jag vill.

letar nu en annan bra maskin så vad har ni?

Annons:
Satum
2012-04-14 10:18
#1

Vi har Wella Contura (den gamla). Skitbra! Men då trimmar vi endast öron och ansikte på Mogge (nakengrad1) med den, inget annat som behöver trimmas.

Testade den häromdagen på lillkillen som är en nakengrad 3 (?) och det gick lite trögare. Tror vi måste köpa in en till för honom då han har tjockare och strävare päls på kroppen.

[[pimey]]
2012-04-14 13:36
#2

Okej för min grabb är av nakengrad 2 och har väldigt mjuk och fjunig "päls" :P uppfödaren använde Wella men har länge vare sugen på en oster :P

[Zipzee]
2012-04-14 16:11
#3

Jag har en Moser Arco, en Wahl Pocket Pro och en Braun (?) rakapparat för män :)

[[pimey]]
2012-04-14 19:28
#4

3# Okej och dom funkar bra och lämnar inte alltför mycket stubb? :)

[Zipzee]
2012-04-14 20:56
#5

#4 Mosern lämnar som kortast kvar 0.7 mm, och hur mycket stubb det blir beror vä på hur mycket päls hunden har. Använder först Moser på kroppen och Wahl i ansikte och där det är svårt att komma åt. Rakapparaten som jag fortfarande inte vet riktigt vad det är för märke på tar bort i princip all stubb :)

Jag är dock inte så supersupernoga med att få bort all stubb då han inte ställs ut och behöver vara helt slät. Jag trimmar honom ca 1 gång i veckan :)

Banankaka320
2012-04-15 16:54
#6

Lånat pappas rakmaskin (a) Och i framtiden kommer jag nog låna pojkvännens! Behöver bara raka i ansiktet :)


Annons:
Upp till toppen
Annons: