Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 2711 ggr
Royalz
2012-04-12 17:56

Raka eller inte?

Jag har en puff på snart 7 månader och pälsen tovar sig hela tiden. Jag vill kunna gå i skogen utan att få med hälften hem och vara ute mycket.. Men det verkar vara omöjligt med en puff som inte är klippt?

Hon kan knappt gå i riset i skogen när vi spårar då hon typ fastnar.

Hon ogillar utställningar, men jag vill kunna ställa ut.

Så vad hade ni gjort? Rakat ner henne nu under sommaren så man kan vara i skogen?

Jag vill ju så gärna ställa ut men min hon vill inte det alls. :/


Annons:
[Zipzee]
2012-04-12 19:17
#1

Jag hade inte rakat ner henne, tar ju otroligt lång tid innan pälsen växer ut igen :)

Ett alternativ till att klippa är ju om du hittar nån riktigt tunn overall i ett material som släpper igenom luft så det inte blir så varmt :)

Royalz
2012-04-12 19:42
#2

Fast raka ner henne kommer jag göra så småning om ändå.

Men undrar bara om det är lämpligt att raka nu eller om ett halvår..


[[pimey]]
2012-04-12 22:52
#3

Jag skulle raka henne eftersom hon inte verkar så för utställning och under den perioden träna på att göra utställningar till en positiv grej, gärna besöka utställningsplatsen och göra vistelsen rolig för hunden. Sen då pälsen har vuxit sig lång och fin igen så har hon förmodligen mognat på sig och då kan du prova på att ställa ut :)

Royalz
2012-04-13 13:45
#4

Vi åker på ringträningar minst en gång i månaden och just nu går vi valpkurs.

Tror jag ska ställa henne en gång till och se om hon växt på sig annars ryker nog pälsen..


Erika89
2012-04-14 16:42
#5

Om varken du eller hunden tycker pälsen är speciellt tovig skulle jag nog klippa den, men så länge du "står ut" med det så kan ju pälsen vara kvar :)

Upp till toppen
Annons: