Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 2611 ggr
[Lilly-ette]
3/30/12, 1:54 PM

Lös i magen, tips någon?

Min och sambons lilla nakenfis har gått och blivit väldigt lös i magen. Ingen vänlig själ därute som har några tips på hemmakurer man kan göra?

I nuläget har han fått överkokt ris och fiskbullar men det verkar inte hjälpa då han fortfarande är ganska lös i magen :/ Torrfodret har vi tagit bort tills vidare. Försöker få i honom vatten också så han inte blir uttorkad. Han är pigg och kry annars, beter sig precis som vanligt och har en heldel energi. Sådär hopp och stutsig som en kines brukar vara!

Lite äcklig fakta kan man tycka.. men det som kommer ut just nu är senapsgult och löst. Är det något att oroa sig över?

Annons:
rivstart
3/30/12, 2:52 PM
#1

du kan prova att ge honom morötter.. kineser älskar oftast det och det har en uppstoppande effekt. (plus att det är bra för pigmentet, så de blir bruna och fina :))

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

[Lilly-ette]
3/30/12, 3:06 PM
#2

Okej kan vara värt att testa! :) Är det bara att skala och ge en hel morot till han då? Så han får gnaga själv! :) Eller är det bättre om jag river den innan?

Ursäkta om jag verkar korkad men har aldrig gett morot till hund förut :P

rivstart
3/30/12, 6:44 PM
#3

det är absolut bara att skala o ge den hel. många fördelar med att ge morötter:

  • bra för magen
  • bra för pigment
  • bra för tänder
  • det är gott

inga frågor är för dumma!

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

[Lilly-ette]
3/31/12, 9:45 AM
#4

Han fick en igår och det verkar ha hjälpt magen för nu bajsar han fast och normalt igen! Så himla skönt, kommer fortsätta med att ge han morötter, fungerar jättebra som belöning! =)

Fick en nu imorse efter långpromenaden, sitter fortfarande och gnager haha! Tack för tipset iaf! =)

[Zipzee]
3/31/12, 10:02 AM
#5

Köp hem Biobak så du har när problemet kommer igen. Fick bukt med Texas magsjuka helt på en dag :)

rivstart
3/31/12, 1:55 PM
#6

#4 vad skönt att han blev bättre så fort! kul att han gillade det, men misstänkte det då jag aldrig träffat en kines som inte gillar det Tungan ute

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Annons:
Upp till toppen
Annons: