Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 1928 ggr
Satum
2012-03-26 23:20

Ni med 2 hundar!

Ställde denna fråga på hundar.ifokus men jag frågar även härGlad

Frågan riktar sig mest till er som har två hundar, som först hade en hund till en början och sedan skaffade sig en till.

Jo, jag undrar…

HUR och VAR introducerade ni den nya valpen för den första hunden?

Och vilket sätt tycker ni man gör det bäst på? (Behöver inte alltid vara det sättet man själv gjorde det på just då, man lär ju sig av sina misstag så att säga)…

Tacksam för råd och tips utifrån era egna erfarenheterSkrattande

Annons:
Rodtotten
2012-03-27 19:27
#1

Hej!

När jag skaffade min kines-pojke hade jag en Bichon Havanais-hane, kastrerad. De fick träffas på parkeringen och inte inne i mitt hus först. Billy, kinesen, var livrädd och bara skrek först…*pinsamt*…men vi gick en promenad tillsammans i koppel och sen dess har det gått bra. Jag tror på den metoden, att gå på koppelpromenad tillsammans innan man släpper ihop dem inomhus. Det funkade för oss i alla fall. Glad Sen var det ganska stor åldersskillnad på dem också, tror det kan spela in. Vi hade två havanaiser innan och de blev aldrig riktigt goda vänner…Det skilde bara ca ett år på dem.

Hoppas allt går bra, om du tänkt skaffa fler än en vovve!

Satum
2012-03-27 19:38
#2

#1 Ja, de flesta som har svarat på min undran har svarat samma som dig hihi. Verkar vettigt och de va faktiskt så vi tänkte göraSkrattande

Ville bara ha lite feedback från någon annan också!

JAAA, på tisdag hämtar vi hem vår andra lilla nakenfis hihi. 8v gammal är han då och våran nuvarande är dryga året.

SÅ KUUUL!!!!

Rodtotten
2012-03-27 19:46
#3

Grattis till tillskottet, då! Va roligt med en ny nakenfis! *avundsjuk*

Lycka till!

rivstart
2012-03-31 01:57
#4

Grattis till tillskottet! Nu blir jag nyfiken.. du får lägga upp några bilder sen! Skrattande

// Emma

Medarbetare på Chinese Crested iFokus

 

Keep talking shit about me.. you're making me famous!

Upp till toppen
Annons: