Annons:
Etikettövrigt-off-topic
Läst 1979 ggr
[Zipzee]
3/5/12, 12:34 PM

Varför just det namnet?

Som rubriken lyder - varför har din hund just det namnet? Är det tagit från stamtavlan? Har namnet någon speciellt betydelse för dig?

Texas hette just Texas när jag köpte honom, och han ser verkligen ut som en Texas. Kan inte tänka mig något annat namn som passar honom :)

Annons:
[Ronon-m]
3/5/12, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min heter Ozzi efter en lång betänketid! Jag velade fram och tillbaka mellan Pontus, och Bamse som han hette sen innan. Men sen sa min granne Ozzy, och då fastnade direkt. Fast sen valde jag att ha ett "i" istället för "y" på slutet för att det ska vara lite annorlunda :)

Indra som min andra hund heter heter det i stamtavlan, och jag hittade inget som var bättre.. Så jag var nöjd med det :)

Indra till vänster och Ozzi till höger

KAGE
3/9/12, 1:51 PM
#2

Elliot fick namnet efter Elliot i Scrubs. Haha! Alltid tyckt att det är så fint, hon är en så härlig karaktär och jag vill dessutom ha ett lite "könsbrytande" namn. Alla tror direkt att Elliot är en hane, men icke. :))

/Karoline.

MaaariaS
3/9/12, 2:24 PM
#3

Namnet Max kom upp när jag såg Max,så det namnet blev det.Glad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Zipzee]
3/10/12, 2:41 PM
#4

#2 Ju mer jag tänker på det, desto mer känns det som en självklarhet att en tik ska heta Elliot! Vad roligt med lite annorlunda namn :)

[[pimey]]
3/11/12, 4:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min nakenfis heter Melker för att han ser ut som en liten "farbror melker" sen så är han lite tokig som han med haha sen så gillar jag det namnet :)

Banankaka320
3/11/12, 4:35 PM
#6

Nala. Hon heter Nala i sin stamtavla och jag kom aldrig på något annat namn så hon fick heta Nala, hatade namnet först men nu ÄR hon Nala :)


Annons:
Aprilisaname
3/15/12, 1:57 PM
#7

Jag har alltid gillar namnet Amelie. Alltid tyckt att det var fint. Sedan när vi skulle skaffa Amelee så bad min vän oss att döpa henne till Lee eftersom det är en Chinese crested. Fick då idén att då lägga till Lee i Amelie.

Min kines heter Amelee. :)

Upp till toppen
Annons: