Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 3907 ggr
dragonstar
2012-03-04 14:31

Naken eller PP?

JAg sitter och väljer mella nen Maltesvalp och en hinesvalp vet inte vilken jag ska välja.

Men om det nu blir en chines ska det vara en naken eller pp?

Vad har ni?

vad ser ni som för och nakdelar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[Zipzee]
2012-03-04 17:44
#1

Jag har en naken med nakengrad 4:a, vilket innebär att han har mycket päls där han inte ska ha det. Han har dock de naknas hudproblem, pormaskar/finnar osv.

Fördelen med puffar är att de oftast inte har några problem med tänderna. Nackdelen är ju all pälsvård. Vår och höst grisar dom dessutom ner sig rejält i all slask och lera så då blir det bad efter promenaderna. På vintern fastnar lätt snöklumpar i pälsen.

De nakna har lätt för att få problem med tänderna och saknar ofta flera tänder. Inte säkert att alla får det problemet. Man brukar säga att nakengenen hänger ihop lite med tänderna - ju mer naken desto sämre tänder. Såklart finns det ju undantag! Man slipper mycket av pälsvården med dom nakna, men då har man hudvården istället. Har man en hund med problemhud får man räkna att det tar ganska mycket tid.

Sen beror du ju lite på hur "snygg" du vill ha din hund också. Vill du ha den i utställnings-skick är det trimning och regelbundna bad som gäller.

dragonstar
2012-03-04 19:34
#2

Jag vet inte om jag kommer ställa ut hunden i dag är det bara en sällskapshund jag letar efter. Men ska fundera över de du skrivit =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Forest]
2012-03-06 17:23
#3

Jag hade valt en pp vissligen tycker jag nakna är urläckra men du kan ju raka ner en pp som naken ;) Du slipper en del hund o tandproblem som vissa nakenfisar kan få.

[Zipzee]
2012-03-06 17:36
#4

#3 Visst kan man det! Att trimma en nakengrad 4 är ett tvåtimmars-projekt så att fixa en "nakenpuff" är nog inget jag skulle ge mig in på med glädjerop. Definitivt inte när det måste trimmas ungefär en gång i veckan för att det ska vara snyggt :)

[Forest]
2012-03-06 17:54
#5

4 ja visst tar det tid men alla är kanske inte så jätte någa att ha den jätte ner rakad på kroppen så den blir helt naken ;)

dragonstar
2012-03-06 17:59
#6

Jag har bokat en lite nvalp blev en Maltes men trimras är det ju i allafall =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[Zipzee]
2012-03-06 18:01
#7

#5 Jag trimmar bara ner Texas med en klippmaskin, så han är aldrig helt slät. Tar mer tid än man tror ändå. Alla små eländiga veck och tunn hud där man måste vara superförsiktig för att inte nypa. Om han ska vara extra fin någon gång tar jag även hyvel efteråt, då har man ett heltidsjobb :P

Jag vill ha en kines med hans crest, sockor och svans men som samtidigt är totalt naken där han ska vara det. Snacka om önsketänkande :D

MaaariaS
2012-03-08 14:11
#8

#6 GrattisGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

dragonstar
2012-03-08 14:16
#9

#8 tack =) Jag länktar orerhört till på Lördag då jag sak resa ner och hämta valpen.

Sitter och planerar namn letar fram alla hundsaker och sammlar på ett ställe och förökte valpsäkra hela lagenheten. Det är svårt med alla kablar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Forest]
2012-03-08 14:16
#10

6 grattis vad roligt att det blev en liten valp :) ser fram mot bilder på den lille sen. Vart det tik eller hane?

dragonstar
2012-03-08 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En liten hane blev det, inte Crested utan en Maltes Chihuahua. Bilder kommer komma fler men lägger in bilden jag har som är tagen hoss uppfödaren.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MaaariaS
2012-03-08 15:02
#12

Grattis igenGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Forest]
2012-03-08 15:44
#13

11 men åh sicken liten plutt så söt :) Grattis igen Glad Ett tips det är ofta men ser att folk letar syskon (jag bla gör det oxå) men försök att få uppfödaren att be de övriga valpköparna adressbyte eller mailaddbyte för jag tror faktist att man uppskattar veta om hur syskonen har det. Flört Lycka till o ser fram mot fler bilder Cool

Annons:
Upp till toppen
Annons: