Annons:
Etikettbild-video-trådar
Läst 6194 ggr
[Zipzee]
2/23/12, 7:05 PM

Snygga garderoben!

Nu är jag nyfiken på vad era hundar har i garderoben! Lägg gärna upp bilder på era snyggaste overaller/tröjor/jackor/halsband osv. Skriv gärna var du köpt grejerna också ifall nån fler blir sugen! Jag känner ett stort sug efter att skämma bort min lilla fis med lite fler snygga grejer Skrattande

Annons:
[Zipzee]
2/23/12, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag börjar med att bjuda på en bild på Texas nyaste halsband, köpt i en grupp på Facebook. Gillar kontrasten mellan söt hund och häftigt halsband :)

Royalz
2/24/12, 8:03 PM
#2

Min puff har inte sådär jätte mycket kläder. Hon har en tjock huvtröja, en stickad tröja och ett regntäcke :)


LinaN
2/27/12, 8:42 PM
#3

Rex har löjligt mycket kläder. Men det blir så när man har en "mormor" som syr mycket till sina egna barn (7, 9 och 11 år) i fleece och jerseytyger så det blir mycket spill, och allt sånt där småspill är ju perfekt att sy vovvekläder av! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Lilly-ette]
2/29/12, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min och sambons lilla snygging har än så länge bara 1 tunn tröja, 3 lite tjockare tröjor, ett vind och vattentätt täcke (som börjar bli förlitet) och denna overall som han har på bilden! Nyligen inköpt ifrån tradera och han verkar älska den! :D

Har tänkt köpa ett bättre täcke till honom framöver men alla jag tittat på har antingen varit fördyra eller försmå! Så om ni har något tips så skriv gärna! :)

powderpuff
2/29/12, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har en massa overaller och täcken till min fis. Här är en av hennes kollektion Skrattande

Jag syr de mesta själv

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

[Zipzee]
2/29/12, 7:28 PM
#6

#4 Precis en sån där har jag tänkt köpa till Texas, tror att färgerna skulle passa honom perfekt! Nu börjar det ju dock bli så varmt, så jag tror inte vi har användning för en till fleece. Han har massor! På Hundzonen finns täcken och jackor till mycket bra pris! Jag har några därifrån och de håller otroligt bra kvalitet med tanke på priset!

#5 Du är så duktig!

Annons:
[Lilly-ette]
3/1/12, 7:31 AM
#7

#6 Haha ja, passade så bra med dödskallarna också på ryggen! Han är så frusen vår lilla kille också så han har nog användning för overallen ett tag till! :) Tack för tipset, ska genast in och kolla!

Absolutpea
3/1/12, 10:28 AM
#8

OTar din tråd lite om det är okej..

om man ska sy egna kläder till hunden, hur mäter man? Längden över ryggen har jag för mig.. men sen är det väl benens mått osv också va? och en fråga till #5 var köper du dina tyger som du syr kläderna av? :)

powderpuff
3/1/12, 11:18 AM
#9

#8 Man tar ryggmått ifrån där halsen går över till ryggen och ner till svansroten. Benen mäter man ifrån "armbågen" och ner så långt man vill ha längden. Bröstmåttet tar man där bröstet är som bredast oftast precis bakom frambenen och sedan halsen hur stor den är ev får man mäta magdelen också om de är till en tik eller hane. De är de måtten jag brukar gå efter.

Oftast köper jag mina tyger på Tradera eller på Gittes stuvkälla, de har hemsida så de kan du söka på Google. De har mycket mer i butiken än vad de har på deras hemsida.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

Royalz
3/1/12, 12:48 PM
#10

Fick hem mönster idag till overall så nu ska här sys :)


[Catteklina]
3/1/12, 4:57 PM
#11

Disa är bortskämd med kläder och halsband/selar. Mest är det stickade ullar & overaller hon har, då hon är väldigt frösen av sig. Har även en del tunnare tröjor till sommaren för att skydda mot solen om det skulle behövas.
Näst på listan är skor tilltänkt till nästa år kanske då hon börjat få lätt för kramp i tassarna när snön kommer, vet dock inte var jag ska hitta tillräckligt små bara… Känns konstigt bara att köpa skor till en hund…

Mvh,
-C

[Zipzee]
3/2/12, 1:04 PM
#12

#8 LitenTass har ett enligt mitt tycke mycket bra mönster på overaller! Finns med kortare ben, sommarvariant, och ett mönster med längre ben och polokrage. Båda följer med i samma "paket".

#11 Jag köpte Texas skor på Hundkiosken. Bra pris, bra kvalitet. Mycket lätta att anpassa dem då båda kardborrebanden går att flytta hur som helst på skon. Har har strl S på dem :)

Rafflan
3/2/12, 4:31 PM
#13

Haha min "krake" har bara några täcken, men blir till å köpa en overoll till nästa vinter då det annars kommer bli så mycket snö klumpar i pälsen ;)

Han har vinter täcke, regntäcke, reflex täcke och 2 polo tröjor :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: