Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 6662 ggr
Royalz
2/21/12, 4:10 PM

Hur ofta trimmar ni era hundar?

Hur ofta trimmar ni era hundar?

Är ni noga med er hunds utseende eller låter ni pälsen växa hur som helst?


Annons:
[Zipzee]
2/21/12, 7:42 PM
#1

Jag trimmar en gång i veckan, dels för att jag tycker han är snyggare när han inte ser ut som en varulv och dels för att ha bättre koll på hur hans hud ser ut då han tidigare haft problem med den. Om jag latar mig och hoppar över trimningen några dagar börjar han "noppa" pälsen själv, vilket resulterar i en väldigt tussig hund :)

Royalz
2/21/12, 9:01 PM
#2

Jag trimmar min puff en gång i veckan ungefär. Jag tycker inte det är så fint med flera mm utväxt :p Tycker hon är som allra finast när hon är helt nytrimmad och slät i ansiket :)

Tycker att otrimmade puffar/nakna är hemskt fula :p


Satum
2/21/12, 9:19 PM
#3

Vi trimmar Mogge ca 1 gång i veckan. Men då endast i ansiktet för det är bara där det behövsSkrattande

Mogge är helt galet naken naturligt! En true hairless.

[Zipzee]
2/21/12, 9:20 PM
#4

#2 Hon är nakentrimmad då antar jag? :)

Håller med! Nybadad och nytrimmad är det allra finaste :)

Royalz
2/21/12, 9:26 PM
#5

#4 Nej hon har allt päls ännu :) Hon trimmas i ansiktet och halsen.


[Zipzee]
2/22/12, 5:02 PM
#6

#5 Då har du som tur är inte så himla mycket att trimma bort. Värre med borstningen kanske :P

Nu vet ju inte jag vad du har för väder där du bor, men i sånt hemskt slaskväder (som jag har) kan det ju omöjligt vara kul att ha en puff! Jag gråter nästan efter varje promenad nu. Salt, grus, slask och bara tovor i sockorna. Raka vägen ner i diskhon med grabben. Nu får det gärna bli sommar faktiskt :D

Annons:
Royalz
2/22/12, 5:34 PM
#7

#6 Samma väder här. Hon blir helt blöt, grusig och hela benen/magen är helt bruna efter att ha varit ute och gått. Tur det finns dusch så det är bara att bära in henne där och skölja av :p


[Zipzee]
2/22/12, 5:45 PM
#8

#7 Min fis avskyr som tur är "dåligt väder" så han har inte alls några krav på långa promenader när det är såhär ute. Får i princip släpa honom med mig. Man måste ju vara rädd om sina ädla tassar ;)

Banankaka320
2/24/12, 5:38 PM
#9

Min nakenfis är i grad ett (Väldigt naken) så hon får bara hår på tassar, svans, ansikte och huvud/öron :) Inget på kroppen, bara några strån


[Zipzee]
2/24/12, 8:58 PM
#10

#9 Låter ljuvligt! Själv har man en 4:a, varulv vill säga :P

Banankaka320
2/25/12, 4:36 PM
#11

#10 Haha gulligt :D Men det är väl skönt på vintern att dem fryser inte lika mycket? Min stackare får köldskador på rumpan ibland, helt röd … fast att hon har massa kläder på sig


[Zipzee]
2/26/12, 12:56 PM
#12

#11 Texas är extremt frusen så det kvittar nog hur mycket päls han har. Han trimmas en gång i veckan för att han inte ska börja klia sig, så pälsen gör ju inte speciellt stor nytta :P Är det kallt här är det 3-4 lager med kläder, skor och "halsduk" som skyddar öronen. Skönt att våren verkar vara på gång!

LinaN
3/1/12, 1:00 PM
#13

Idag åkte Rex på årets första storrakning ^^ Han är ju naken men nu när det vart kallt har de få hår han har på kroppen fått växa fritt, o bara nyllet har rakats.

Så nu är han en riktig snygging igen! Bara päls  på tassar, svans, och huvud samt crest tror jag det heter. lejonmanen?

Så nu ligger han och tvättar sig själv in på bara skinnet. Fast han tyckte matte var lite pestig nu när hon nite nöjde sig med bara nyllet. Han tyckte han skulle gå när jag vart klar med näsan ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
[Catteklina]
3/1/12, 4:49 PM
#14

Behöver bara trimma ansiktet på min tik här hemma och det gör vi en gång i månaden, max?
Hon är inte så förtjust i att bli trimmad. Så det är ju tur för henne att hon bara har lite hår på svans, tassar och huvud/öron :)

Mvh,
-C

[[pimey]]
3/11/12, 4:30 PM
#15

Hatar när min nakenfis börjar bli "hårig" tycker det ser skabbigt och slafstigt ut så han rakas 1 gång i veckan rätt så noggrant och sen använder jag rakhyveln :)

Royalz
3/11/12, 7:52 PM
#16

#15 Håller med om att orakade nakna ser skabbiga ut :p


[[pimey]]
3/12/12, 1:14 PM
#17

16#

Ja verkligen, har en bekant med en nakentik som hon vägrar raka pga av att hon inte törs säger hon. Hon ser ut som en riktig skabbräv om jag får uttrycka mig så men visst det är hennes val men hon ser dårakt inte vacker ut :P. Sen har jag erbjudit mig att raka henne men hon vill inte att andra ska ta i hennes hund av någon anledning. :P

[Zipzee]
3/12/12, 1:17 PM
#18

Texas ser just nu fruktansvärt skabbig ut! 2 veckor utan trim, snacka om varulv! Har jobbat som en tok och verkligen inte haft varken tid eller ork, men idag ska det ske! Jag vill ha min nakenfis len och fin igen :)

Intehärutandär
11/13/13, 1:09 PM
#19

Jag behöver inte ansa min nakenfis något nämnvärt. Klipper tassarna (vid klorna), så pälsen får en rak kant. Och så ansar jag nosen kort, rakar ej för det tycker jag inte är fint på honom. 

Provade att raka hans ben i somras en gång, så att han bara skulle ta päls på "hovarna", men det var alldeles för jobbigt. 😎 

På ryggen har han inget hår mer än någon enstaka svart eller små små tussar som man bara kan dra ut med fingrarna - för de sitter lösa.

[Åva]
11/13/13, 2:55 PM
#20

Jag trimmar min puffs ansikte varje vecka, gillar inte när det ser ovårdat ut. Gillar att se hennes vackra ansikte och vill inte ha en massa päls där. Sen klipper jag under trampdynorna och runt om dom. Runt rumpan och sen badas hon även i samma veva och sen brukar jag passa på att klippa klorna :) och sen tar jag även bort om det finns hår i öronen, men det är inte varje vecka det behövs, men alltid bra att titta hur där ser ut ändå!

Annons:
Roxie
11/13/13, 11:03 PM
#21

Jag badar, klipper och trimmar våran puff en gång i veckan :) Tycker det är absolut finast med nyrakat ansikte!

// Sofia

Upp till toppen
Annons: