Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 3194 ggr
Tane
2011-11-30 11:14

Hur vanligt är det att puffen kräks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! tänkte bara fråga hur vanligt är det att en puff kräks nästan dagligen och vad kan det bero på? Har han mask? äter han för mycket på en gång och därför kräks han? Har avmaskat honom nyligen men kan det vara så att inte maskmedicinen hjälpt? eller att han inte tål maten eller medicinen han fick.

Annons:
KAGE
2011-11-30 12:14
#1

Han kanske inte tål maten riktigt? Eller hetsäter? :o

Har ingen aning…

Om du vill kan du ju ringa och rådfråga en veterinär över telefon?

/Karoline.

Banankaka320
2011-11-30 18:11
#2

Det är inte normalt för en puff att kräkas, inte någon hund.
Hetsäter han?


Tane
2011-11-30 21:50
#3

ja han hetsäter när han väl äter.

Banankaka320
2011-11-30 22:01
#4

#3 Testa att ge honom väldigt lite i taget, när han ätit upp typ 5bitar så ger du han nya bitar. Om det inte fungerar får du ringa vet. :)


livskvalite
2011-12-01 09:22
#5

Hur gammal är din hund?

Hur länge har den kräkts?

Vad använde du för avmaskningsmedel?

När avmaskade du?

Tane
2011-12-01 12:08
#6

han kräks lite då och då.  han är 1½ år.

han har vart bättre nu igår och idag.

Milbemax vet. tuggtablett för valpar och små hundar. Det var den apoteket rekomenderade när jag frågade.

Men nu när jag läser bipacksedeln så står det biverkningar som kräkningar, diare aptitlöshet samt dregling,

behandlade för en vecka sedan.

Han dricker allafall normalt så kräkningarna leder inte till uttorkning allafall. avvaktar ett par dagar och ser hur han blir eftersom han vart bra i 1½ dag nu så kanske det värsta är över.

Annons:
powderpuff
2011-12-01 14:21
#7

Om han hetsäter så lägg en relativt stor boll i hans matskål

Då är de säkert avmaskningen som gör att han kräks men upphör de inte snart så kontakta vet

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

KAGE
2011-12-01 14:38
#8

Finns flera olika specialskålar på tex Arken Zoo och Djurmagazinet som man kan köpa som förhindrar hetsätning. Dom är inte dyra heller. Skitbra!

/Karoline.

[Forest]
2011-12-01 19:55
#9

Jag gav alltid maten i akterveringsboll eller så gav jag fodret via belöning.

livskvalite
2011-12-02 22:14
#10

Hade precis köpt samma avmaskningsmedel och läste sen biverkningarna. La asken åt sidan och köpte axilur istället då den har funnits längre och dom inte har samma biverkningar.

Hur länge har din hund kräkts, är det efter avmaskningen som det börjat?

Vad äter han för mat? Hur länge har han ätit den?

Hoppas att han mår bättre nu!Glad

[Forest]
2011-12-02 22:21
#11

TS maska av sin hund för den kräks? Har du tagit tagit prov på avföringen för att verkligen se om den har mask? På apoteket kan man köpa kolla masken, smidigt så slipper man maska av sin hund helt i onödan.

Tane
2011-12-03 09:19
#12

Han mår helt bra nu inga problem pigg och glad igen hetsäter inte längre då jag minskat på portionerna och ger han mat oftare än tidigare. Tack för att ni hjälpte mig med detta :)

Upp till toppen
Annons: