Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 6809 ggr
nonis95
10/19/11, 10:09 PM

Snart kommer min lilla bebis! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På söndag ska jag hämta min lilla Chanel och klarar knappt vänta.
Har läst på och kollat runt mycket om just kinesiska nakenhundar och det verkar vara en jätterolig ras.
Ser verkligen fram emot de, men är det något speciellt jag bör tänka på nu i början?
Något jag bör undvika som ni kanske har råkat ut för?

Tack på förhand :)

Annons:
[shanti&luna]
10/20/11, 7:08 AM
#1

Men vilken sötnos. Vilken kennel är hunden ifrån?

Grattis!

Chilli10
10/20/11, 9:22 AM
#2

Åh vad söt Skrattande

LinaK
10/20/11, 10:15 AM
#3

Nämen så söt! Grattis till den nya familjemedlemmen.

- Har du valpsäkrat hemmet?
- Har du försäkrat hunden innan den kommer hem till dig?
- Funderat ut var hunden får vara och inte vara (vill du inte ha en hund i sängen eller soffan när den är vuxen är det bäst att inte låta den vara där alls som valp)
- Inhandlat allt som behövs?

Fråga gärna om du undrar över något Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Catteklina]
10/20/11, 12:12 PM
#4

Åh, så valp-sugen man blir! Sötnosen då Kyss

jonnson
10/20/11, 3:31 PM
#5

Vilken liten sötnos!

Kan bara tipsa dig om att inte göra samma misstag som jag gjorde med min när han var liten.. Var noga med att träna MYCKET på att bada/duscha. Min avskyr det verkligen, och springer och gömmer sig under soffan så fort han hör att vi börjar fixa med hans badgrejer. Sen visst, han finner sig i det och står stille i baljan tills han är klar, men man ser verkligen på honom att han hade kunnat ge vad som helst för att slippa. Så träna mycket på det, och försök göra det till något roligt så hunden tycker det är trevligt att göra det.

Särskilt viktigt är det då kanske eftersom det är en nakenfis du har, och dom har (vad jag har läst och hört fårn uppfödare iaf) bada/duscha minst en gång i veckan för att få bort hudavlagringar och sedan smörjas in med mjukgörande kräm för att hålla huden jmuk och smidig - precis som vi människor kan behöva göra!

Sen, eftersom det ändå på sätt och vis är en vintervalp du skaffar dig, se till att ha varma täcken/kläder till hunden, men som går fort att ta på eftersom det blir mycket spring in och ut i början för att få den rumsren. Man vill inte slösa med dyrbar tid med en nödig valp, på att stå i hallen och krångla länge med täcket, och heller inte släpa ut den lille stackaren naken så den får frysa. Vem vill sitta och göra nummer 2, när det är svinkallt liksom? Se till att hålla hunden varm så blir det trevligare för den att gå ut också :)

Lycka till med allt!

lockar
10/20/11, 6:41 PM
#6

Vilken goding

Annons:
[Forest]
10/22/11, 9:38 PM
#7

Nämen Åh en liten Chanel Kyss verkligen bra namn det hette våran fd hund. Himmla söt vilken kennel kommer hon ifrån? Och stort Grattis till jätte söt liten tjej Kyss Hoppas du bjuder på massor med bilder sen med Flört

[Ronon-m]
10/23/11, 7:35 PM
#8

Åh sikken söt liten tjejja! Socialträna henne mycket i början, det är mitt råd :)

Upp till toppen
Annons: