Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 5210 ggr
Banankaka320
10/10/11, 11:50 PM

Kinesens psyke

Typ alla kineser jag har träffat har antingen varit skitotrevliga eller bara ignorerat en, förutom en. (Har träffat typ 7-8st)

Själv så har min kines dåligt psyke, om hon inte får precis nya träffa hundar och människor varje dag som hälsar på henne. Annars skriker hon på folk och hundar, dock så har hon blivit mkt bättre med hundar som jag tar hem och passar. (Hennes problem är osäkerhet & dåligt självförtroende, men vi tränar på det.)

Andra hundar jag träffat har skällt ut mig som fan och gått iväg skitsura på mig, fast att jag inte försökt hälsa eller tittat på dem. xD Och vissa nakenfisar som ska vara "trevliga" bara titta bort och går ifrån en.

Vad har ni för bild på nakenhundar psyke?

Trots all dålig erfarenhet av nakenhundar så älskar jag dem! Men jag bruka gilla  djur som typ … skiter i alla andra och älskar bara sin ägare. Jag har alltid hatat kaniner, för dem är så "fega o mesiga". Men nu har jag en kanin som är jättefräck och bitch, och jag älskar henne för det XD


Annons:
[shanti&luna]
10/11/11, 7:25 AM
#1

Detta med psyket får man höra skilda saker om. Den ena är att dom är något reserverade och en person sa till mig i dagarna att så ska dom inte alls vara.

Men jag upplever rasen precis som det står om dom: Lite reserverade men det släpper efter en stund.

MaaariaS
10/11/11, 1:51 PM
#2

Min hund iof blandning men är "kines" i psyket,han älskar alla människor som älskar han,men sen vi flyttade och hamnade på ett ställe där folk inte vill låta sina hundar träffa min, så finns det vissa hundar han morrar på(har aldrig varit så förut och han är 8 år)Så min hund är som jag har hört att kineser ska vara!!!?? älska allt och alla.Han älskar alla våra andra djur(smådjur).

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

LinaN
10/12/11, 1:03 PM
#3

min är väldigt positiv och glad i människor. barn blir han väldigt uppspelt över. vuxna är han inte alls lika glad i. han älskar våra katter även om ena katten avskyr honom.

Han är litet vaktig mot folk när vi går ut själva. Gubbar med hatt/keps är farliga.

han har rätt bra självförtroende.

svägerskans nakenfis är jättetillbakadragen och försiktig. kan kissa på sig när man böjer sig för att lyfta upp henne. men är en riktig bitch ute och ska mucka gräl med schäfrar och stora hundar. men är hon väl i knät på en är hon en otroligt gospropp

svärmors vuxna nakenfis är rätt så högfärdig. vaktar, men är högfärdig. är inte alls så jätteförtjust i kel men finner sig i det.

Svärmors lilla nakenfis är precis som vår otroligt framåt och social.

sen samtliga puffarna i vår familj är väldigt mesiga men samtidigt horibelt keliga.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Viccan92
10/14/11, 2:03 PM
#4

Känner ganska många kineser. Har träffat från två olika uppfödare. Den ena var mycket rädd och ville inte ta någon kontakt. Men den andra uppfödarens hundar är helt underbara. Dem var över mig direkt när jag kom in hos dem. Jag hade tre stycken i knäet samtidigt. Sen var det en av dem som var mycket rädd och höll sig undan. Hon var från en annan kennel och hon hade visst varit sån sedan de fick henne. Mycket rädd för främlingar. Då var jag där ganska mycket så tillslut så accepterade hon mig men nu är det tillbaka igen och hon morrar åt mig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Forest]
10/17/11, 10:52 PM
#5

Jag känner flera o visst ser jag typist drag hos många av dom det är som du säger de är inte ett dugg intreserade av någon utomstående för mig som utomstående gör det inget o det måste ju vara skönt som ägare på sätt o vis. En del är jätte sociala o anser att nya människor=nytt knä att sova i Glad

[shanti&luna]
10/19/11, 7:26 AM
#6

Kul och läsa att vi upplever rasen olika. Jag har som sagt en reserverad tös men det ska tränas på lite med genom att åka på en del hundträffar.

Annons:
MaaariaS
10/19/11, 7:56 PM
#7

Det skulle vara lite kul att veta åldern på kineserna, för jag vet ju att det mass avlades ju ett tag på kineser, när dom blev så populära för några år sedan.Tänkte att då kanske vissa bara såg massa pengar och struntade i temperamentet på föräldrarna.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Banankaka320
10/19/11, 8:16 PM
#8

Min är 6år


[Forest]
10/19/11, 8:38 PM
#9

7 de jag menar är från 6 mån-9 år det är flera privatpersoner men oxå 2 uppfödare, ena uppfödaren har liten skara och tränar myckte med sina åker ofta iväg på lite små tävlingar o dessa är ofta sociala o goa, en är lite tveksam men inte skygg bara ointreserad av nya människor, men älskar barn så dom går hon gärna fram till o hälsar + leker med :)

Upp till toppen
Annons: