Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 2036 ggr
[Forest]
10/5/11, 9:23 PM

Skaffa CCD vad ska man?!

Vad ska man tänka på inför ett köp av en CCD? 

Kom med tips o råd ta gärna med både för valp och vuxen, allså vad ska man tänka på :)

Annons:
[shanti&luna]
10/6/11, 9:58 AM
#1

Om man vill ha en naken ska man smörja in dom för att huden inte ska bli torr och på sommaren så dom inte bränner sig i solen.

Lite mera om pälsvård och så

Pälsvård/skötsel

[shanti&luna]
10/6/11, 10:00 AM
#2

Köpa valp

Se länk ovan.

Sen är det ju som så att chinese crested powder puff kräver borstning minst en gång i veckan annars tovar sig pälsen. Jag borstar varannan dag såvida hon inte behöver oftare.

[shanti&luna]
10/6/11, 10:02 AM
#3

Kolla noga igenom en seriös och bra kennel, gärna flera så man har lite att välja mellan. Från en seriös kennel får man mycket support.

Valpen/vuxna och unghundar ska även ha ett veterinärintyg på att dom gått igenom besiktning om man vill undvika att nåt går fel längre fram.

Be uppfödaren om råd inför ditt val av valp eller äldre hund och lägg fram vad du har för planer för hunden. På så vis får du en hund som passar för det ändamålet.

[Forest]
10/6/11, 11:56 AM
#4

Tack för bra tips :)

Jag har väl en uppfödare som jag har mer i tanken, jag har sagt att vi kan vara intreserade av denna ras är inte så där jätte sugen på valp utan mer faktist en vuxen hund eller unghund. Vi har inte bokat än när vi själva vill ha en till hund igentligen var det sagt valp nästa sommar eller sommaren efter men en bta pudel. Jaja jag vill iaf ha lite mer krokar ute jag anser att även CC är trevliga rolig liten ras :)

[shanti&luna]
10/6/11, 12:15 PM
#5

#4 Om du nu köper en chinese crested kan jag garantera att du inte ångrar dig. Perfekta familjehundar. Dom kan bli bra agillity ämne med om man vill.

[Forest]
10/6/11, 12:18 PM
#6

5, Jag är ju frälst i pudel men jag har alltid haft gott öga till kineser med. Då är det en nakentik jag vill helst ha :) har en del kunskap med om o vet vad som kommer krävas av skötsel. Flört

Annons:
[shanti&luna]
10/6/11, 12:30 PM
#7

#6 Nu har du ju en pudel, så en kines kanske du ska satsa på. Flört

[Forest]
10/6/11, 12:40 PM
#8

7 hahah ja du 1 av de 2  de bästa raserna kanske man ska satsa på Flört

Upp till toppen
Annons: