Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 6720 ggr
Fridaaaa
9/30/11, 5:05 PM

Är chinese Crested skälliga?

Min lillasyster gick för ca 2 år sedan på valpkurs (eller allmänlydnad 1 som heter heter nu för tiden och då med) och då var det 2 st nakenfisar med, och dem skällde typ hela tiden. Var nästan aldrig tysta.

Är rasen skällig i allmänhet?
Vet ju att det är träningssak, men vissa raser har ju lättare till skall än andra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Wand
9/30/11, 5:12 PM
#1

Vi hade en familj som grannar som födde upp chinese crested och powder puff. De skällde konstant, hela tiden. Allihopa. Det var inte roligt när man gick förbi för att checka postlådan och så hörde man ett virrvarr av skall där inne. Obestämd

Men av mina egna observationer så skulle jag inte säga att just rasen är skällig, men jag har märkt att många småhundar får göra lite som de vill bara för att de är så småååå och söööta. Ägarna bryr sig inte om ifall deras små chihuahuor hoppar och studsar på människor, för de är ju så små så det gör ju inget. Liksom. 
Jag tror att det kan bli likadant vad gäller skällandet.

ELLER så kan det ju också vara dålig uppfostran i överlag.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

imsuchadiva
9/30/11, 5:13 PM
#2

Våra skäller bara om det kommer hem någon ( vakt ).

[shanti&luna]
9/30/11, 5:17 PM
#3

Samma här, min puff flicka skäller bara om någon okänd går förbi trädgården eller om någon ny människa knackar på. Hon skäller mer sällan än min phalene/papillon/shitzu.

Fridaaaa
9/30/11, 5:19 PM
#4

Intressant att det kan skilja så inom samma ras:)
Kanske har med avel, uppväxt osv att göra? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[shanti&luna]
9/30/11, 5:21 PM
#5

#4 Mycket intressant eftersom Shanti älskar allt och alla, men är skällig som attan mot folk som står i dörren och skäller på allt och alla i trädgården.

Luna däremot är reserverad och skäller verkligen bara när hon ser en katt eller okända. Om någon hon känner går förbi bryr hon sig inte.

Chilli10
9/30/11, 5:31 PM
#6

#4 Dels tror jag att det beror på uppfostran, om man liksom låter dem skälla jaa då fortsätter de ju. Dels genetiskt (typ vilken ras det är). Men även hur hunden är, tex en osäker hund kan ju skälla just för att den är osäker (eller en agressiv pga att den är det).

Annons:
Banankaka320
9/30/11, 7:37 PM
#7

Min nakenfis skäller bara när hon vaktar :)


MaaariaS
9/30/11, 9:05 PM
#8

Max skäller bara när det ringer på dörren tills man öppnar då slutar han direkt. Sen kan han ge ett skall när han leker om han är riktigt på bushumör, men säger man åt honom slutar han.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[shanti&luna]
10/1/11, 11:13 AM
#9

Här har ni en tyst Kines. Shanti lyckas inte få henne att stämma in.

LinaN
10/5/11, 4:45 PM
#10

Min fis Rex han vart notorisk skällare när han bodde hos sin uppfödare. När han flyttade hem till oss så skäller han bara när någon går i trappen på misstänkt vis eller är fotsteg han inte känner igen från de som bor i trapphuset. Eller om han hör en hund skälla på tv eller utifrån. Men med ett snabbt nej! så brukar han bli knäpptyst direkt.

Det är värre med vår schäferkorsning, han skäller ju rejält och NÅDE den som ringer på hans dörrklocka eller knackar på hans dörr! Då går han på alla cylindrar! Och Rexen ser mest förskräckt ut över den stora hundens väsen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

[Forest]
10/5/11, 11:48 PM
#11

tror mer på fostran än avel.

Upp till toppen
Annons: