Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 1076 ggr
Sandra-B
2017-07-28 22:44

Hudvård?

Hoppas att det är okej att ställa en sådan här fråga här. Ni som har nakenhundar - hur sköter ni om deras hud? Jag har en tibetansk terrier på drygt 11,5 år, som på grund av sjukdom (eller snarare på grund av medicinering till följd av sjukdom) har drabbats av Alopeci (det vill säga håravfall). Han verkar inte ett dugg påverkad av det eller så, men jag upplever att huden där han har tappat pälsen är "strävare" och inte så "smidig" eller hur jag ska uttrycka det. Jag har hitintills bara smort med vanlig olivolja och även aloe vera. Är det "lämpligt" eller bör jag smörja med någonting annat? Hans håravfall är, åtminstone i dagsläget (kan förväntas uppstå på ännu fler ställen) främst på magen och framme på bröstet men även vid ögonen. Jag är även lite orolig att han ska bränna sig runt ögonen, så för tillfället undviker vi att vara ute på dagarna (kort kissning på dagen och längre promenader på morgonen och kvällen typ). Känns otäckt att smörja med solskyddskräm runt ögonen på honom och dessutom så känns det inte bra med vad de innehåller tycker jag …). Vill helst ha så naturliga produkter som möjligt till honom (alltså inte produkter med en massa konstiga och "onyttiga" ingredienser) - känner att han behöver så lite sådant som möjligt nu. Tack på förhand! 😊

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Mirinda
2017-08-22 02:58
#1

#0 Hej Sandra!

Förlåt att jag kapar din hundfråge-tråd. Jag skulle verkligen vilja att du kontaktar mig via PM. Det gäller MarsviniFokus. Eller skriv för all del i en av våra adm-trådar, om du föredrar det.

Saknar dig.😕

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: