Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1914 ggr
MaaariaS
2017-04-24 16:26

Hur mycket går ni på en dag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur mycket går ni med era hundar per dag? timmar?längd?hur många promenader?

Vill veta hur gamla hundarna är också,för att se hur mycket aktivering både gamla och unga hundar får.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
[PeterTM]
2017-04-24 16:52
#1

Jag fick lära mig en gång för säkert närmare 50 år sedan att en hund ska ha lika många kilometer i benen varje dag som den väger i kg 🙂

[Wilbur]
2017-04-27 07:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hm.. utslaget på en vecka ca 2 h om dagen. Mina längsta rundor går av på helgerna då vi går ut i skogen i flera timmar och bara lullar! #1 intressant! Man trodde att storleken var det som avgjorde alltså :D

[PeterTM]
2017-04-27 11:54
#3

#2 ja man tyckte att det stämde och jag undrar om det inte gör det också om man undantar de riktigt stora klunsarna som mastiffer och andra 🙂

MaaariaS
2017-04-27 14:38
#4

#2 Älskar när man bara går runt och njuter av sina hundar och naturen ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
2017-04-30 17:30
#5

1-4 ggr/dag
Allt från 10 min upp till 2 timmar i sträck.
1 km upp till lite övermilen :)

Resten är i trädgården :) 

#1 Haha ja det stämmer verkligen inte :) 
Finns många såna konstiga saker :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
2017-05-01 18:58
#6

På det senaste har jag varigt dålig på promenader.. men är ist ute hela dagarna och håller på med djuren och i trädgården. I regel vill jag minst gå 2timmar varje dag. Ibland vill jag gå min långa runda och den ligger på strax över 1mil och det tar oss ca 3timmar i bra tempo.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Estelle13
2017-05-05 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Det är olika, lilla tuttu hänger med mig och pudlarna på det mesta, vi är mkt utomhus, typ som hemma vid min farmor ute på hennes stora gård, finns även en skog på baksidan vi brukar gå i men tuttu är inte så förtjust i att följa med då det är ganska snårit. Förutom vanliga promenader åker vi ut med bilen till andra skogar för att plocka svamp och bär och då är såklart hundarna med. Även på stranden är vi titt som tätt på somrarna. Tuttu nöjer sig med att springa omkring på gården och nosa, markera och leta godis för att sedan gå in och lägga sig i sängen och ta sig en tupplur medan jag och pudlarna knatar upp i skogen, spårar, tränar sök eller lydnad. Tuttu blir 12 år i november.

-Cissi-
2017-05-08 16:30
#8

Vad har du för fin jacka på Tuttu 😊 :) Skönt att hon kan bestämma lite själv 😊

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Estelle13
2017-07-02 14:40
#9

#8 Det är som en stickad klänning som en bekant gjorde åt henne :-)

-Cissi-
2017-07-04 17:47
#10

Den är välldigt fin! 😊 :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: