Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 634 ggr
[Wilbur]
2/1/17, 4:02 PM

När trimmar du hunden?

Hur ofta badar/ trimmar/ groomar du din hund?

Annons:
MaaariaS
2/1/17, 5:33 PM
#1

Olika,jag sätter upp max tofs och kammar skägget varje dag men badar honom två gånger i månaden ca förutom att jag fixar ben och mage vid behöv mellan det 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Wilbur]
2/2/17, 8:31 AM
#2

Nu när jag inte har långpäls längre så blir det nog 2 gånger i månaden istället för 1-2 gånger i veckan :)

[Wilbur]
2/4/17, 5:24 PM
#3

Ni som fyllt i övrigt: Har ni chinese crested dog? Hur ofta brukar ni bada hunden? :)

MaaariaS
2/4/17, 7:11 PM
#4

#1 Glömde skriva att jag kammar hela pälsen en gång i veckan 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Jennicas
2/6/17, 12:13 PM
#5

Jag badar en gång i veckan till två gånger i månaden, eller rättare sagt duschar för vi har inget badkar. Håller pälsen "sportkort" genom att klippa ner med sax och trimmer där det går på min powder puff. Klipper klorna ungefär lika ofta och ögonen torkar jag 100 ggr om dan ungefär då de rinner, klipper runt ögonen när det behövs och tvättar av ansiktet några gånger i veckan. 

Lämnat in för rakning av nos och det "håller" i ett halvår kanske eller mer. När han får skägg fastnar det en massa mat och blir ohygieniskt tycker jag. Klipper och rakar under tassarna. Borstar pälsen flera ggr i veckan då den tovar sig lätt och det är bäst att hålla efter, han tycker INTE om det tyvärr, jag tycker det kan vara rätt rogivande men inte hunden, alltså :) Jag pysslar under hela veckan, lite då och då och själva klippningen av hela pälsen är ett större projekt.

[Wilbur]
2/8/17, 4:24 PM
#6

#5 Det är det sköna med nerklippta puffar; de behöver inte de konstanta baden! 😃

Jag har en som älskar uppmärksamheten och allt vad beträffar trim, och jag har en som HATAR borsten över allt annat 😂

Annons:
MaaariaS
2/8/17, 6:02 PM
#7

#6 Vem är det som gillar trim??😮

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Wilbur]
2/8/17, 10:35 PM
#8

#7 Loke älskar att bli pillad med :D

MaaariaS
2/8/17, 10:37 PM
#9

#8 Kan Max få komma och lära sej hur man gör?😂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

-Cissi-
2/8/17, 10:44 PM
#10

Trimmar/badar/klipper klor en gång i veckan. Ibland oftare och ibland mer sällan. Klipper under tassarna när det behövs, samma sak med att rycka öronen.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

denisehermansson
3/14/17, 4:40 PM
#11

Jag försöker bada hundarna varannan vecka och trimma dom ca 1-2 gånger i månaden. Och klorna en gång i veckan, gärna två gånger då de tycker det är lite jobbigt :)


Upp till toppen
Annons: