Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 1976 ggr
Underbarn
2016-12-21 01:51

Kläder på puff

Har ni kläder på era puffar? Är dom frusna på vintern?

Annons:
MaaariaS
2016-12-21 01:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja jag har kläder på min puff/papillon,han är otroligt frusen av sej 🥶

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Underbarn
2016-12-21 01:55
#2

#1 ana det när pälsen inte är i samma kvalité / har lika täthet :) tack

Fridaaaa
2016-12-21 16:51
#3

Jag har med papillon/puff, men hon klarar sig hyfsat bra men har kläder ibland.

Svärmor har puff och alltid varit lättfrösna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
2016-12-22 14:38
#4

Jag hade regntäcke på min fullpälsade puff i början men har insett att hans päls tar otroligt mycket stryk av det.. han är ett riktigt varmblod så jag skippar täcke så länge jag kan. Den nerklippta puffen får regntäcke nu när pälsen växt ut lite, annars inget :)

MoaE
2016-12-30 11:05
#5

Puffar behöver inte täcke för kyla. Jag har precis som Wilbur ett regntäcke men använder det i princip aldrig. Det sliter på tok för mycket på pälsen. Fodrat skulle jag aldrig drömma om att klä henne i då det skulle ge upphov till enorma tovor och slitning på pälsen. Jag har även en nerklippt puff som endast haft regntäcke på sig han med, han klarar sig gott och väl med det då han ändå har lite längd på pälsen :)

Maleficum
2017-01-07 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Har en Puff med lite pudel i sig nu på 14 år och dåligt hjärta, han är en riktigt lite fryshund! Även när han har lång päls (den är jättetunn och dålig på ryggen). Så fort han blir minsta blöt fryser han! Men eftersom kläder tyvärr gör att pälsen tovar sig ännu lättare än annars så rakar jag honom helt naken inför vintern och så får pälsen växa ut medan det är kallt och sen blir det ny rakning inför sommarsäsongen (han hatar pälsvård så för bådas skull håller jag honom nedrakad nu för lättare pälsvård och mindre jobb för oss båda).

Vad han har på sig är lite beroende på, när han var med mig och jobba i stallet var han vintertid ofta en liten Michelingubbe med dubbla pyjamasar och tovad angoraullsfilt närmast kroppen, men då spendera han ju också tre timmar utomhus och ibland väldigt stillastående.

En annan fördel är ju att han inte alls blev lika skitigt överallt och man slapp duscha hela honom varje gång man kommit hem.

Har sytt två pyjamaser till honom, den ena med "struthals" som man kan fånga på öronen med också så de inte blir geggiga och snöbolliga när han nosar runt. Har regntäcken också för riktigt regnigt väder. Vet inte huruvida han hade mycket kläder eller inte när han var yngre (och ofta var mer fullpälsad) eftersom han inte flytta in permanent hos mig förrän för ca tre år sedan.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Jennicas
2017-01-09 13:02
#7

Maleficum, din hund är precis lik min! Samma färg och klippning, till och med det där ena gråa örat  i en annars vit päls! Ser ut som samma sorts päls också, silkig och lätt-tovig? Söt!

Maleficum
2017-01-09 13:23
#8

#7 Vad roligt! Har du en ren puff eller blandning? Jo, pälsen är silkig och lättovad! Eftersom han har pudel i sig så är den vågig på benen och halsen  och tovar sig ännu lättare en det som är rakt på ryggen. Suger vatten som en svamp också. Nu på äldre dar har hans valpfärg börjat dyka upp mer och han har numera nästan samma färg som min kanin.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Jennicas
2017-01-12 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Det är ren puff! Nya småtovor hela tiden, har klippt ner honom lite mer nu men får mest handklippa då trimmern inte kommer ner i pälsen.

Jennicas
2017-01-12 18:57
#10

Konstigt att bilden blev sådär, vet inte hur man ändrar…:) Han behöver ingen tröja men just den dagen var det minus sju och då fick han ha den.  Har stickat den!

Upp till toppen
Annons: