Annons:
Etiketttänder-och-tandvård
Läst 747 ggr
[Wilbur]
10/11/16, 7:58 PM

Hundtandläkaren, erfarenheter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon ska jag med lilla Juni till veterinären för att dra ut tre "huggisar" som inte vill släppa. Jag är supernervös för att söva mitt lilla hjärta, men jag "vågar" inte vänta mer. Två permanenta har växt ut sidan om så det är hög tid. Vi fick ett bra pris, 3200 kr för alla tänderna och det är hos den veterinär vi alltid besöker.. ändå tycker jag det känns läskigt. Har ni dragit tänder på era hundar? Hur har det varit? :)

Annons:
Maleficum
10/11/16, 9:03 PM
#1

Puff/pudeln har fått flera tänder dragna vid flera tillfällen utan problem och vår labbe har dragit en tand också utan några som helst problem (de passa dessutom på att ta bort en vårta på henne också).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Wilbur]
10/12/16, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Skönt att höra! Allt gick bra med Juni också! Tre huggisar fick åka idag.. kolla in rötterna på dom!

Maleficum
10/12/16, 7:34 PM
#3

Det var ordentliga gaddar!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

-Cissi-
10/12/16, 10:18 PM
#4

Har faktiskt inte dragigt några tänder på Alicia. En Valptand var dock mycket seg och ville inte släppa självmant så jag fick hjälpa till och peta på den. Och tillslut släppte den. 

Har dock dragigt tänder på älsta kissen då hon har en tandsjukdom som heter FORL så hon har ungefär lika några tänder som Alicia🤪 alla besöken har gått på ca 3000kr/st

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
10/13/16, 3:51 PM
#5

3# Ja, dom hade aldrig släppt av sig själva. Inte med dom rötterna… Skönt! Jag har inte heller dragit innan, men jag vågade verkligen inte chansa längre och det är jag glad för. Jag vickade och ruckade, masserade och klämde men de ville inte. 3200 kr med röntgen och med en suypertrevlig sköterska! Hon var riktigt bra faktiskt och lyssnade på vad man hade att säga. Usch.. . Forl är inte kul :( Det blir några tusen där ja… fy.

Dexterr
10/13/16, 8:10 PM
#6

Dexter har dragit en tand. Var dock en permanent tand som hamnat helt galet. Ovanför ena huggtanden men gick inte neråt utan ut mot framtänderna eller hur man nu ska förklara det :P så han fick en del blåsor då tanden skavde in i tandköttet framme vid framtänderna :/. Allt gick på 7000kr tror jag, med röntgen o så fick dom snitta o så tror ja han fick 5 stygn. Med försäkring betala vi 2800kr :) Eli hade en dubbel huggtand som valp men den lossade tillslut av sig själv :) hade precis tänkt ringa veterinär för o dra ut den men de slapp vi!

Annons:
Upp till toppen
Annons: