Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 2019 ggr
[Wilbur]
10/4/16, 7:01 PM

Pure Paws, Laser Lites eller Plush Puppy?

Har ni testat något av dessa märken? Jag använder Plush Puppy på Loke för tillfället och skulle vilja prova ett nytt märke, gärna Laser Lites eller Pure Paws :) Skulle vilja höra lite "recensioner"! Ev. tips om andra märken ;)

Annons:
Estelle13
10/4/16, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt favorit märke är pure paws, använder det dock till storpudel med utställningspäls och inte chinese crested, och pälsen mår verkligen bra av pure paws produkter, ren, mjuk och lätthanterlig päls som inte blir spröd och går av. Annat märke som jag tycker är bra är 1 all systems. Dock är nog pure paws favoriten och använder just nu sorten som heter oats N' Aloe.

-Cissi-
10/10/16, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag använder oxå Pure Paws och älskar den! I börgan var jag lite tveksam till doften men har vant mej och gillar den. :) mjuk och silkig päls och mjuk och fin hud. Behöver inte smörja in huden med nått extra för att hon ska vara mjuk och fin i huden. Använder reconstructing serien.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
10/11/16, 7:46 PM
#3

#1 Jisses vilken vacker hund, och vilken päls! #2 Många verkar använda PP på sina Chinese Cresteds, lite därför jag är sugen på att prova. Och vad skönt att slippa smörja! Var köper ni PP? På groom.it? :)

-Cissi-
10/12/16, 6:20 PM
#4

#3 Fina Estelle är faktiskt kusin till syrrans pudel ;) Estelle är så vacker! <3 Det är underbart! Att slippa smörja. Hon har så fantastisk hud i övrigt, vid löp kan hon få enstaka finnar och ibland nån pormask på magen men då är det bara att köra lite med skrubbvante så blir hon snygg igen. Jag köper på groom.it :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
10/12/16, 7:27 PM
#5

Jättevacker! Ja eftersom juni är så in i bänken hårig så brukar jag inte smörja heller, men är rädd att hon ska bli torr i huden.. Ja där jag köper Plush Puppy är det i stort sett alltid slut.. Är så trött på det! Jag har faktiskt hört att groom.it ska vara bra ! :) får in och kika!

Estelle13
10/12/16, 8:08 PM
#6

#3 Tack tack :D #4 Tackar :D Alicia är en riktigt skönhet hon med! Den färgen hon har är faktiskt min favvo färg på chinese crested, hon är lik våran första ccd tik <3 Jag beställer också från groom-it, köper alla pälsvårdsprodukter där ifrån, älskar groom-it. Kanske lite dyrt men det är det värt, jag vet många stora uppfödare på pudel som använder sig av pure paws produkter :-)

Annons:
-Cissi-
10/12/16, 10:12 PM
#7

#5 Du märker om du behöver smörja. Oftast för Alicia är det då dags att bada, om hon börjar att inte kännas så smidig i huden. Just nu oxå så är hon ett hårmonster och kommer få vara det tills inför nästa utställning.  Då tycker jag även att hon håller sej längre innan bad.

#6 Tack! 😊 Hon är verkligen vacker ❤️ gillar färgen skarpt samt fläckarna.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
10/13/16, 3:47 PM
#8

#7 Jag får beställa hem och pröva! Juni är också en håris nu… haha. Hon får mycket mindre finnar när pälsen får vara ;)

-Cissi-
10/16/16, 7:53 PM
#9

Haha ;) det har sina fördelar..

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
10/24/16, 3:57 PM
#10

Jag kör på psh, klart bästa jag har prövat. Arganserien med lite blandning av annat då och då. Verkligen något jag tipsar om! Pernilla på Hundsalong Finess är återförsäljare av det och vill man ha toppenråd för just sin hund rekommenderar jag att vända sig till henne :D

MoaE
10/24/16, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Publicerar 2 bilder från mobilen på henne efter bad med<3

[Wilbur]
10/25/16, 5:17 PM
#12

Oj vad stor och ståtlig hon blivit Moa! <3 Jag har också hört talas om PSH, men har ingen i min närhet som använder det tyvärr så jag har inte vågat köpa 

MoaE
10/25/16, 10:28 PM
#13

#13 Ja hon har blivit äldre ❤️ Pälsen/ färgen är den stora skillnaden, hon är fortfarande väldigt liten. Tyvärr inte mycket kropp :/

Alla jag känner till har blivit toppennöjda med PSH, det sprider sig mer och mer. Testa, du kommer inte bli besviken 😍 Arganserien var det jag började med, sen har jag utökat :)

Annons:
-Cissi-
10/27/16, 6:34 PM
#14

Moa Gud vad fin hon blivigt! :O

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
10/30/16, 11:26 AM
#15

#13 Får kanske göra det! Min systers lille grabb växte inte till sig för han var dyft 2,5 år :o Saskia kan väl inte vara mycket mer än året? Vissa linjer växer sakta, vissa ser vuxna ut när de är 6-7 månader!

MoaE
10/30/16, 12:39 PM
#16

#15 Hon är 1 år och 9 månader om 2 dagar. Men mamman saknar också väldigt mycket kropp har jag insett nu och tyvärr är hon väldigt lik mamman :P Men hon har bra temperament iaf så jag klagar inte🙂

Estelle13
10/30/16, 8:16 PM
#17

#16 saknar kropp? Menar du att hon är typ kort i ryggen? Våran äldsta tik var ganska kort i ryggen jämfört med våra andra två tikar. Har dock aldrig hört att det skulle vara något negativt, äldsta tiken skulle egentligen vara kvar hos uppfödaren som utst och avelstik om det inte vore för att hon hade underbett. Hon var också något mindre på höjden än de andra tikarna.

MoaE
10/30/16, 8:45 PM
#18

#17 Nej inte för kort i ryggen utan mer att bröstkorgen behöver djupna och det behövs mer utfyllnad helt enkelt. Hon får det på varje kritik. Hon väger enbart dryga 3 kg och är väldigt tunn i kroppen.

[Wilbur]
10/31/16, 9:14 PM
#19

#18 

3 kg? Juni väger 4.7, Loke väger 6! 

Hon måste vara superliten! 

Men det behövs mindre kineser, de har blivit alldeles för stora … mer eller mindre alla är maxade på alla håll. 

Min systers hunds bröstkorg kom när han var 2.5 år så mycket kan fortfarande hända 😉

-Cissi-
11/3/16, 1:49 PM
#20

Jag tycker oxå att kineserna är välldigt stora jämfört med vad som står i rasstandaden. 😕

På tal om vikt så väger Alicia bara 4kg 😛

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
MoaE
11/4/16, 1:24 PM
#21

#19 Hon är väldigt bra mindre storlek. Storleken är okej för min del men hon borde väga lite mer ändå för att ha kropp. #20 Alicia är också väldigt bra storlek + att hon har kropp :)

-Cissi-
11/4/16, 2:22 PM
#22

#21 Du får köra lite muskel träning :) vad vet jag inte 🤪 med Alicia försöker jag hålla på med weight pull, utöver den vanliga motionen. 

Men för tillfället försöker jag få henne att gå upp lite mer i vikt. :/ hon har blivigt så tunn, hon har varigt skendräktig så hon har hoppat över lite måltider och då syns det direkt på kroppen. :/

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Wilbur]
11/6/16, 10:22 PM
#23

#21 & #22 Jag föredrar små och "tikiga" tikar 😍 Det är verkligen ett problem att kineserna blivit så stora. Jag vet hundar som är 37cm+ :o Loke är maxad på 33 och jag tycker han är bland de "mindre" på vissa utställningar ! :o

-Cissi-
11/7/16, 1:04 PM
#24

Tycker verkligen att man borde börga slutmäta kineser som man gör i vissa raser. :/ dom som är för stora utesluts. Antingen det eller att man höjer mankhöjden i standarden. Mej det tycker jag inte. Gillar att dom är små.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
11/7/16, 11:41 PM
#25

Det ska ju göras en mönstring :)

Estelle13
11/9/16, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Alla våra 3 tikar samt avkommorna efter ena tiken har varit små dvs sådan storlek de ska vara mellan 30-33 cm i mankhöjden. Förstår inte var alla stora kineser kommer i från, vad avlar man på då? Hur kan dessa jättar ha dykt upp undrar jag? I vikt har våra vägt mellan 3,5 kg 4,5 kg och 5-6 kg, mellan tiken som vägde kring 5-6kg var ett riktigt matvrak som verkligen åt allt och lite till, var svårt att hålla jämn vikt på henne, hennes egentliga vikt borde egentligen varit ca 4,5 kg, men å andra sidan hade hon en hel del mamma hull då hon fött två kullar, hon fick aldrig tillbaka sin slanka kropp igen. Bild på äldsta tiken, den minsta av dem alla

MoaE
11/9/16, 6:08 PM
#27

#26 problemet är väl mycket att domarna inte är tillräckligt noga med storleken. Så då avlar man på för stora hundar eftersom det gått jättebra på utställning när de borde få anmärkning om att vara för stora :/

Annons:
-Cissi-
11/10/16, 10:27 AM
#28

#25 hur menar du? 🤪

#26 Välldigt söt tik ❤️ har fått för mej att det finns två storlekar på kineser i USA 🤔 har kanske drömt men tycker att jag har ett minne av att jag läst det nånstans. 

Man har väll kanske importerat nån fin hane eller så från nått annat land som har används i avel.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: