Annons:
Etikettutställning
Läst 736 ggr
[Wilbur]
9/11/16, 3:28 PM

Eslöv Dog Show 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag var vi på Eslöv Dog Show! Totalt var 44 Chinese Crested Dogs anmälda till start, varav 14 stycken gick i öppen klass. Loke slutade som 3:a med kvalitetsbedömning "Excellent" med "CK", så jag är verkligen toppen nöjd! Nu laddar vi inför junis första utställning den 22:e oktober i Hässleholm, ses vi där?

Annons:
[Wilbur]
9/11/16, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Juni var också med för träningens skull. Hon tyckte inte att det var så kul att sitta i buren..

Sebastian.l.e
9/11/16, 4:02 PM
#2

Men skrutten då! Kan förstå att det var tråkigt i buren när alla andra fick springa runt som dom ville xD

[Wilbur]
9/11/16, 6:12 PM
#3

Haha, Juni fock trots att allt vaf hemskt träffa sin syster, bror och sin farfar idag! :) Även en del andra valpar! Jobbigast var nog när matte gick ifrån .. då blir man lite gnällig.. ;)

Sebastian.l.e
9/11/16, 6:27 PM
#4

#3 Putte blir likadan! Vet han inte vart jag är eller om han inte kan se mig börjar han sjunga, även om min flickvän är i samma rum

[Wilbur]
9/12/16, 8:53 AM
#5

Precis så som du skriver så gjorde även Loke som liten! Pep och gnällde även om det fanns folk kvar i rummet som han kände. Men det är lite av ett rasdrag, de blir ofta väldigt fästa vid sina ägare de små!

-Cissi-
9/13/16, 7:41 PM
#6

Grattis!!  Juni lär sej nog snabbt 😊 Vi ska tyvärr inte till hässelholm, ska hålla tummar och tår för det ska gå bra för Juni ❤️ Ska du till My Dog?  Jag funderar på det.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Wilbur]
9/13/16, 7:55 PM
#7

Hoppas det iallafall! Ja hon är lite mosig med andra hundar ibland men annars är hon superduktig! Vi ska till MyDog! Både Juni och Loke är anmälda båda dagar :) passa på att anmäla fram till och med 28/9 så sparar du 100 kr /anmälningsavgift! Vi måste ses om du ska dit! :D

Sebastian.l.e
9/13/16, 8:37 PM
#8

Då Putte är min första hund kan jag ingenting om utställningar och tävlingar alls så det är lite kul att läsa det ni skriver utan att riktigt förstå något ;)

-Cissi-
9/13/16, 8:46 PM
#9

#7 Kul!! :D har tänkt annmäla den 26 när jag får lön! Självklart! 😊😊 #8 Du får fråga om du undrar något! ^^ är lite rörigt till en börgan när man försöker lära sej alla termer. Vilket jag inte gjort helt än.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sebastian.l.e
9/13/16, 8:53 PM
#10

#9 har jag ekonomin till det någon gång (är arbetslös) så vill jag nog gå med i någon tävling mest bara för skojs skull 🙂

[Wilbur]
9/13/16, 10:14 PM
#11

#9 Åh vad kul!! Ser såå fram emot det ! :D så kan vi mysa med varandras vovvar! :'D #10 Ja du får skriva om du undrar något! I detta fallet handlar det om anmälningsavgiften! Det är är billigare att anmäla om man är tidigt ute ;) brukar röra sig om 100 kr / per hund. My dog är en av de största utställningarna i norden så de vill gärna få in anmälningar så tidigt som möjligt trots att det inte är förrän i januari 2017 !

[Wilbur]
9/13/16, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#12

Passar på att slänga upp lite fina bilder från Eslöv !

Sebastian.l.e
9/13/16, 10:37 PM
#13

#11 Ja, avgiften brukar inte vara något större problem men det är resan som kan bli kostsam. Det och att ha någonstans att stanna xD Har ingen bil så måste åka kollektivt

Annons:
-Cissi-
9/16/16, 11:10 AM
#14

#11 Ska bli skit kul! 😄 #13 kan bli lite jobbigt att åka kollektivt. Men går att kolla på fb och se om fler ska dit från vart du bor så kan man ju samåka!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sebastian.l.e
9/16/16, 3:37 PM
#15

#14 får gå med i fler hundgrupper på fb och hålla ögonen öppna :D

[Wilbur]
9/16/16, 7:18 PM
#16

Ja precis!
Jag har inte heller körkort så de flesta utställningar blir de som man kan ta sig till smidigt utan bil! 
Jag vill så gärna till Växjö men det blir alldeles för krångligt att ta sig hela den vägen..  min mor är snäll ibland och kör men man vill ju inte heller lägga det på henne art enda gång heller…

Hoppas verkligen vi får se dig på Mydog Sebastian.l.e, det hade varit så himla roligt!

Sebastian.l.e
9/16/16, 7:48 PM
#17

#16 Oj, kollade precis upp det och såg att det var i gbg :/ SÅ blir nog inte att jag tar mig dit i januari då jag håller på att betala av räkningar och skit så jag har inga pengar alls då. Men en annan gång kanske!

-Cissi-
9/16/16, 8:50 PM
#18

Enkel lösning till er. Skaffa körkort! 😉 Haha. Man kan ta sej vart man vill!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sebastian.l.e
9/16/16, 8:58 PM
#19

#18 haha hade man dom pengarna så! Är arbetslös

[Wilbur]
9/17/16, 12:15 AM
#20

#18 Får väl satsa på det! ;) #19 När du får jobb så :D Tråkt när man har lite pengar för man inser hur mycket allt kostar… lägger nog ca 2000 kr bara på standardgrejer till hundarna per månad! Så glad att de är små och äter lite ;D

Annons:
-Cissi-
9/17/16, 3:24 PM
#21

#19 då är det lite svårare :/ men då vet du vad du ska lägga pengar på när du får jobb. ;) 

#20 hihi ;) du kan åka på alla utställningar du vill och ta en tripp till Danmark om du känner för det.  Sålänge man har pengar till bensin.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sebastian.l.e
9/18/16, 1:31 PM
#22

#21 Helt klart ;D

Yanni3
9/19/16, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#23

Här är lite bilder på Viktor ifrån Eslöv =)
Han va såå duktig.
Blev 2a i öppenklassen med Excellent och han fick sitt första CK!
Är så himla stolt över honom.

Sebastian.l.e
9/19/16, 3:54 PM
#24

#23 Men vad kul :D Stort grattis!!

[Wilbur]
9/19/16, 4:51 PM
#25

Han var så duktig ❤ Bilderna blev bra! :)

-Cissi-
9/19/16, 6:17 PM
#26

#23 snygg kille! 😍 Och stort grattis!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: