Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 980 ggr
[AdisochMolly]
2016-03-25 19:58

Rumsren

Hej! Jag har hört att CCD brukar vara väldigt svåra att få rumsrena och att de till och med finns jättemånga som inte är rumsrena i vuxen ålder! Stämmer det eller är det bara en lögn? 😄

Annons:
Fridaaaa
2016-03-25 20:08
#1

Jag upplever att många kineser är sena med att bli rumsrena.
Roxy, var mix blev det jättefort men Happy som är renrasig kan  det fortfarande hända olyckor och hon är snart 2 år.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AdisochMolly]
2016-03-25 21:45
#2

#1 Händer det olyckor med både nr 1och nr 2? Hjälper det om man kastrerar?

Fridaaaa
2016-03-25 21:51
#3

#2 Bara nr 2, det andra har skett enstaka gånger på vintern när det varit riktigt riktigt kallt ute men beror på att hon vägrar kissa ute om det är för kallt.

Nja tveksamt, beror på om det är hormonerna eller inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AdisochMolly]
2016-03-25 21:54
#4

#3 Ok, tack flr anabbt svar😀

Intehärutandär
2016-03-25 22:55
#5

Jag skulle säga att det är säsongs-betonat. 

Min var 7 månader innan han bajsade regelbundet ute. Det var för han är född i sept, kom till mig i nov - med snön. Hemma gick han och syskonen bara ut med mamma. Så, först på våren - då marken kom fram blev han rumsren. 

Sedan kan det komma en olycka eller två inne på kallaste vintern. Men annars inget.

-Cissi-
2016-03-26 16:01
#6

Jag skulle säga att min tik är rumsren nu. Hon har varigt det ända sen ett par veckor efter hemkomsten just hemma men har hänt olyckor på jobbet efter det men nu har hon nog varigt duktig i ett par månader så nu borde hon vara "klar" Hon är nu 10månader

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Emeeil]
2016-03-27 22:06
#7

Min tik blev inte rumsren förens vid ca 1,5 års ålder. Hon satte sig då gärna och kissade i mina föräldrars säng och i soffan + på mattor 😭 Kunde kissa en skvätt ute för att sedan skynda sig in och kissa i möblerna. Har aldrig slitit så med en hund som denna när. 🤪 Men nu gör hon aldrig något inomhus som tur är 🥵 Jo föresten, en gång för några månader sen klättrade hon upp på min pappa som satt i soffan och blev så exalterad när hon såg något ute så hon kissade i nacken på honom 😂 Inte en så liten pöl heller…

Upp till toppen
Annons: