Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

VIKTIGT iFokus Aktivering och Träning Beteende; problem, frågor, tips Tävlingar och bilduppdrag CCD-SNACK, övrigt Bild&video-trådar Foder Pälsvård, Hudvård och problemhud Hälsa och sjukdom KLÄDER; tips/frågor Medlemmar Omplaceringar Powder Puff Rasegenskaper Tassar, klor och skor TILLBEHÖR; koppel, selar, bäddar osv. Stulna/bortsprungna hundar Köp/säljes/sökes Hundträffar Tänder och tandvård Uppfödning och avelsfrågor Utställning Undersökningar & kluringar Valp-/HUNDKÖP ÖVRIGT & OFF TOPIC Andra ifokus-sajter
Rasegenskaper

Rumsren

2016-03-25 19:58 #0 av: [AdisochMolly]

Hej!
Jag har hört att CCD brukar vara väldigt svåra att få rumsrena och att de till och med finns jättemånga som inte är rumsrena i vuxen ålder! Stämmer det eller är det bara en lögn? 😄

Anmäl
2016-03-25 20:08 #1 av: Fridaaaa

Jag upplever att många kineser är sena med att bli rumsrena.
Roxy, var mix blev det jättefort men Happy som är renrasig kan  det fortfarande hända olyckor och hon är snart 2 år.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-03-25 21:45 #2 av: [AdisochMolly]

#1 Händer det olyckor med både nr 1och nr 2? Hjälper det om man kastrerar?

Anmäl
2016-03-25 21:51 #3 av: Fridaaaa

#2 Bara nr 2, det andra har skett enstaka gånger på vintern när det varit riktigt riktigt kallt ute men beror på att hon vägrar kissa ute om det är för kallt.

Nja tveksamt, beror på om det är hormonerna eller inte. 

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-03-25 21:54 #4 av: [AdisochMolly]

#3 Ok, tack flr anabbt svar😀

Anmäl
2016-03-25 22:55 #5 av: Snovit79

Jag skulle säga att det är säsongs-betonat. 

Min var 7 månader innan han bajsade regelbundet ute. Det var för han är född i sept, kom till mig i nov - med snön. Hemma gick han och syskonen bara ut med mamma. Så, först på våren - då marken kom fram blev han rumsren. 

Sedan kan det komma en olycka eller två inne på kallaste vintern. Men annars inget. 

Hjärta Jasmine, min älskade efterlängtade dotter - den vackraste ängel i himlen. Hjärta

Sajtvärd på Matbröd 

Anmäl
2016-03-26 16:01 #6 av: -Cissi-

Jag skulle säga att min tik är rumsren nu. Hon har varigt det ända sen ett par veckor efter hemkomsten just hemma men har hänt olyckor på jobbet efter det men nu har hon nog varigt duktig i ett par månader så nu borde hon vara "klar"
Hon är nu 10månader

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.