Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 846 ggr
Abbbb
1/18/16, 9:58 PM

Unghundskurs i vinter?

Hej tänkte höra med er vad ni hade gjort i detta läge. Det är så att jag tänkt gå en valp/unghundkurs med min 6 månaders kines. Jag har hittat ett ställe som känns seriöst och som passar tidsmässigt här i stockholm men kurserna hålls utomhus mellan februari och mars. Han har både fleece overalla och täcke från hurtta samt skor så han fryser inte om vi rör oss nu i den kalla kylan och tänker att det kanske är lite varmare i februari-mars men jag vill ju att det ska vara kul och mysigt för honom (och mig) att gå på kursen och att han inte bara ska frysa. Så skulle ni försökt hittat en annan kurs inomhus eller kört på denna kursen?

Annons:
[Wilbur]
1/19/16, 9:38 PM
#1

Man kan ju alltid testa, vissa kineser är ju väldigt känsliga mot kyla medan andra inte bryr sig ett dugg. Det låter som att du är väl förberedd inför kursen rent klädmässigt iallafall ;) Jag hade provat!

MoaE
1/19/16, 11:14 PM
#2

Var i Stockholm bor du? Finns både hundtränarna i Bromma, som jag själv varit hos och är mer än nöjd! Har varit på vardagslydnad, ringträning, Nosework samt privatträning där :) Finns även hundens hus som jag hört massa bra om, ska själv gå agilitykurs där i vår. Rent allmänt så skulle jag säga att det är lättare att köra inomhus också med tanke på hundens fokus på dig. Lycka till med var du än går! :D

[Wilbur]
9/14/16, 8:28 AM
#3

Blev det någon kurs för er tillslut? :) gick det bra trots kylan?

Upp till toppen
Annons: